Pokazywany podczas pierwszej edycji Nowych Horyzontów drugi pełny metraż Harmony’ego Korine’a (wówczas 26-letniego enfant terrible amerykańskiego kina niezależnego), a zarazem szósty film manifestu Dogma 95. Nowy Jork w obiektywie Anthony’ego Dod Mantle’a (związanego z Dogmą autora zdjęć do Festen Vinterberga, późniejszego laureata Oscara), który użył kamery MiniDV tape, wygląda jak zapomniana przez resztę świata prowincja. Bliscy głównego bohatera żyją w cieniu owdowiałego ojca-przemocowca (Werner Herzog), który „nie życzy sobie tchórzy w tej rodzinie”. Film z jednej strony piętrzy emocjonalne tragedie (jak narodziny martwego dziecka i drastyczna scena ucieczki ze szpitala), a jednocześnie pulsuje czułością wobec postaci głównego bohatera i jego rodzeństwa (siostrę gra Chloë Sevigny). Pewnym kontrapunktem dla duchoty domu rodzinnego staje się ośrodek dla osób z niepełnosprawnością wzrokową, gdzie pracuje Julien. Nie brak tu też przedziwnego poczucia humoru (Herzog pijący syrop z kapcia!). W końcu – czuć twórczą frajdę Korine’a, Mantle’a i montażystki Valdís Óskarsdóttir, którzy bawią się kolorami, tempem, zatrzymywaniem ruchu i muzyką.
Kultowy amerykański filmowiec urodzony w 1973 roku, wciąż uważany za enfant terrible współczesnego kina. Już jako nastolatek współtworzył scenariusz do kontrowersyjnych Dzieciaków. Jako reżyser zadebiutował filmem Skrawki, do którego fanów zalicza się sam Werner Herzog. Później bawił się regułami Dogmy 95 w Julien Donkey-Boy, zaskakiwał w Spring Breakers i Plażowym haju. Jego film Aggro Dr1ft zadebiutował na festiwalu w Wenecji.
1997 Skrawki / Gummo
1999 Julien Donkey-Boy
2007 Mister Lonely
2009 Trash Humpers
2012 Czwarty wymiar / The Fourth Dimension (co-dir.)
2012 Spring Breakers
2019 Plażowy haj / The Beach Bum