Rewelacja tegorocznego festiwalu w Rotterdamie. Debiutujący w pełnym metrażu Stefan Djordjević wraca w rodzinne strony, by nakręcić dokument o swojej matce. Trudno mu się dziwić, bo spotkanie tych dwojga ma spory potencjał dramaturgiczny – podczas gdy mężczyzna jest zaprzysięgłym racjonalistą, kobieta śmiało zwraca się ku metafizyce. Rzeczywistość boleśnie wdziera się jednak w życie Stefana i zmusza go do porzucenia pierwotnej koncepcji. Dokument zaczyna więc przeplatać się z fikcją, a opowieść o zderzeniu światopoglądów ustępuje miejsca kronice przeżywania żałoby. Choć Djordjević opowiada o doświadczeniu granicznym, nie porzuca przy tym obecnej w filmie od samego początku łagodności. W Wietrze, mów do mnie opisuje przede wszystkim proces cierpliwego i pełnego nadziei poszukiwania śladów zostawionych w świecie przez ukochane osoby. Wypatrując znaków z rzeczywistości, doświadczając niedocenianej wcześniej bliskości z naturą, zadaje także pytanie o to, czy matka, którą w takich chwilach nazywał pieszczotliwie „moją hipiską”, na pewno nie miała racji, gdy przekonywała, że człowiek jest w stanie kontrolować wiatr za pomocą siły woli?
Urodzony w 1987 roku. Absolwent belgradzkiego Wydziału Sztuk Dramatycznych. Zrealizował nagradzane na wielu festiwalach filmy krótkometrażowe. Jeden z nich, Portrait of a Dying Giant, był częścią serbskiego pawilonu na Biennale Architektury w Wenecji. Djordjević jest nie tylko reżyserem, lecz także fotografem. Największy sukces na tym polu osiągnął za sprawą – przygotowanej razem z bratem Boskiem – wystawy A Diary of Mom z 2020 roku
2019 Poslednja Slika O Ocu / The Last Image of Father (short)
2023 Portret Umirućeg Diva / Portrait of a Dying Giant (short doc.)
2025 Wietrze, mów do mnie / Vetre, pričaj sa mnom / Wind, Talk to Me