Danzuka Yuiga zaprasza w sam środek Tokio. Pokazywany na tegorocznym festiwalu w Cannes w sekcji Quinzaine des cinéastes debiut Zupełnie nowy pejzaż to obraz rozbitej rodziny na tle nieustannie zmieniającej się największej metropolii świata. Nieutrzymujące ze sobą kontaktu rodzeństwo Ren (Kodai Kurosaki) i Emi (Haruka Igawa) wciąż żyje w cieniu śmierci matki i długiej nieobecności ojca, który wyjechał z Japonii (w tej roli znany z gangsterskiej serii Raid Kenichi Eido). Jego nieoczekiwany powrót może na nowo poukładać (lub jeszcze bardziej skomplikować) ich samotne, kruche życie. Głowa rodziny jest znanym architektem, syn dostawcą delikatnych orchidei, córka próbuje odbudować związek. Nie łączy ich nic poza więzami krwi. W tle widzimy dyskomfort miejskiego chaosu, przytłaczające poczucie wyobcowania i braku znaczenia własnej historii na tle miliona innych. Czy rodzinne relacje trzech tak naprawdę obcych sobie osób okażą się trwalsze od gniewu, poczucia winy i porzucenia? Nieustanna architektoniczna ewolucja japońskiej stolicy i kojarzone z nią poczucie anonimowości okazuje się nie tylko symbolem emocjonalnej pustki, ale też ważnym, cichym bohaterem tego czułego debiutu. Yasujirō Ozu może mieć wkrótce godnego następcę.
Twórca filmowy należący do grupy tak zwanych „nowych reżyserów”, wspieranych przez japoński rząd. Rocznik 1998. Absolwent inżynierii środowiska na uniwersytecie Keio w Minato oraz szkoły filmowej w Tokio, gdzie uczył się rzemiosła filmowego pod opieką Kunitoshiego Mandy i Takashiego Ujity. Za swój krótkometrażowy film dyplomowy otrzymał nagrody na wielu japońskich festiwalach. Zupełnie nowy pejzaż (2025) to jego pełnometrażowy debiut, pokazywany na festiwalu w Cannes w sekcji Quinzaine des cinéastes.
2022 Far Far Away
2025 Zupełnie nowy pejzaż / Miwarashi Sedai / Brand New Landscape