Aura letniego Berlina bywa cudowna – w tym roku Rose (Marie Bloching) nie ma jednak wielu powodów do zadowolenia. Właśnie rozstała się z dziewczyną, musi poszukać nowego mieszkania. By dorobić na czynsz, pozuje dla studentów rysunku w akademii sztuk pięknych. Tymczasowo wprowadza się do Sama (Anton Weil), swojego starszego brata, który wyciąga do niej pomocną dłoń. Czuć, że bardzo się kochają, ich relacja jest czuła i wspierająca, zostanie jednak wystawiona na próbę, gdy Rose otrzyma wezwanie na przesłuchanie: okazuje się, że Sam mógł dopuścić się przestępstwa na tle seksualnym. Nowa, niełatwa sytuacja rzuca cień na życie całej rodziny, każąc dziewczynie przemyśleć na nowo, co tak naprawdę oznacza być dobrą siostrą, przyzwoitą osobą, uczciwym człowiekiem. W swoim debiutanckim filmie, świetnie przyjętym na tegorocznym Berlinale, Sarah Miro Fischer przenikliwie zgłębia psychologię jednostki i dynamikę rodzinną. Wychodząc – jak sama mówi – od rozpoznania, że tak wiele kobiet doświadczyło jakiejś formy przemocy seksualnej, a tak mało wiemy o ich sprawcach, nie daje prostych odpowiedzi, pozwala jednak oswoić trudny, często tabuizowany temat.
Urodzona w 1993 roku niemiecka scenarzystka i reżyserka filmowa. Studiowała w Escuela Nacional de Cine w Bogocie w Kolumbii oraz w Niemieckiej Akademii Filmowej i Telewizyjnej w Berlinie (słynna DFFB), gdzie podczas studiów asystowała przy wielu projektach. Jej krótkometrażowy film Spit zdobył specjalne wyróżnienie na Imagine This Women’s International Film Festival w Nowym Jorku. Pełnometrażowy debiut Dobra siostra zakwalifikował się do sekcji Panorama na tegorocznym festiwalu w Berlinie, następnie zdobył nagrodę FIPRESCI na festiwalu Off Camera w Krakowie.
2021 Spit (short)
2025 Dobra siostra / Schwesterherz / The Good Sister