Igrzyska Olimpijskie często były przedmiotem zainteresowania filmowców, ale przeważnie w formie dokumentu. Jednak Valentine Cadic w swoim nagrodzonym w Buenos Aires fabularnym debiucie całkowicie odcięła się od sportowych tematów i schematów tego rodzaju kina, kamerę zwracając ku otoczce imprezy – ludziom, atmosferze, relacjom zawiązywanym w blasku olimpijskiego znicza. Główną bohaterką Lata w Paryżu jest 30-letnia Blandine, która przyjeżdża do stolicy z Normandii, by zobaczyć występy swojej faworytki w konkurencji pływackiej. Równolegle spotyka się z dawno niewidzianą siostrą przyrodnią i wieloma innymi osobami. Spokojny i liryczny film może przywodzić na myśl dokonania Honga Sang-soo czy czołowych francuskich romantyków ekranu. To meandrujące bez pośpiechu kino flanerskie, korzystające z metafory wydeptywania własnych ścieżek, mówiące o oswajaniu miasta – nie do końca przyjaznego, przekształconego na potrzeby igrzysk, ale jednak mitycznego Paryża.
Francuska aktorka i reżyserka, występowała m.in. w Avie Léi Mysius czy Naszych zmaganiach Guillaume’a Seneza. Od 2020 roku współtworzy stowarzyszenie Les Filmeuses wspomagające młodych filmowców w produkcji i dystrybucji ich dzieł. Przed realizacją Lata w Paryżu nakręciła dwa krótkie metraże.
2020 Omaha Beach (short)
2021 Les grandes vacances (short)
2024 La saisonnière (short)
2025 Lato w Paryżu / Le rendez-vous de l'été / That Summer in Paris