Jeden z najważniejszych tytułów berlińskiej sekcji Perspectives. Kryminalne kino moralnego niepokoju, czarno-biały film, w którym nic nie jest czarno-białe. Debiut węgierskiego reżysera Bálinta Dániela Sósa stawia bohatera przed dramatycznym wyborem: czy skłamać w obronie syna, czy ujawnić prawdę, która może na zawsze zmienić życie 12-latka? Sándor, wdowiec z dwójką dzieci, próbuje rozpocząć nowe życie i nowy związek. Cichą euforię gasi jednak wypadek podczas przyjęcia u partnerki i jej córeczki. Kogo chronić, o co walczyć, a przede wszystkim komu wierzyć? Sós dostrzega i ubiera w szaty greckiej tragedii dylematy, które na co dzień towarzyszą rodzicielstwu, precyzyjnie trafia w kwestie zaufania i nawigowania pomiędzy miłością do dzieci a potrzebą akceptacji ze strony dorosłych i koniecznością przestrzegania norm społecznych. I jak w żadnej opowieści o ojcostwie, tak i w tej nie mogło zabraknąć czarnego humoru. Za sprawą formalnych wyborów film Sósa uniwersalizuje historię: czerń i biel czynią ją ponadczasową, a zaskakujące ujęcia architektury budują świat etycznej dystopii i zanurzają nas w labiryncie dorosłości, pełnym wewnętrznych konfliktów i błędów popełnianych w najlepszych intencjach.
Małgorzata Sadowska
Audiodeskrypcja w aplikacji Kino Dostępne.
Reżyser i scenarzysta urodzony w Budapeszcie w 1977 roku. Po ukończeniu studiów licencjackich z estetyki na Uniwersytecie Eötvös Loránd w Budapeszcie rozpoczął karierę jako reżyser reklam. Jest współzałożycielem kolektywu Kinopravda, który od 2014 roku rozdaje karty w międzynarodowej branży reklamowej. Równolegle do swojej pracy komercyjnej pisał opowiadania, z których dwa zostały przez niego zekranizowane: krótkometrażowe Grand Prix i Creamy były pokazywane na międzynarodowych festiwalach. Wszystko w porządku to jego debiut fabularny.
2017 Grand Prix (short)
2023 Krémes / Creamy (short)
2025 Wszystko w porządku / Minden Rendben / Growing Down