Jury XVII Konkursu o nagrodę im. Krzysztofa Mętraka, wyróżniającą młodych krytyków filmowych, w składzie: Marcin Adamczak, Darek Arest, Marek Hendrykowski Agnieszka Jakimiak, Adam Kruk, Artur Majer, Anna Osmólska-Mętrak (przewodnicząca), Jakub Socha, Krzysztof Świrek, Michał Walkiewicz, Mateusz Werner i Janusz Zaorski, po zapoznaniu się z pracami 89 uczestników, na posiedzeniu w dniu 25 kwietnia 2013 roku postanowiło przyznać następujące nagrody:
GRAND PRIX, rzeźbę autorstwa Adama Myjaka oraz 10 000 zł, otrzymuje
RADOSŁAW OSIŃSKI – za nieoczywiste i inspirujące spojrzenie na współczesne kino, doskonałe opanowanie krytyczno-filmowego warsztatu oraz językową i intelektualną dyscyplinę, które zaowocowały zestawem tekstów na najwyższym poziomie.
II nagroda ex-aequo (po 3000 zł)
BŁAŻEJ HRAPKOWICZ - za klarowność wywodu, elastyczność i pasję w analizowaniu kina współczesnego w kluczu autorskim i nie tylko.
JAKUB MAJMUREK - za umiejętność tworzenia nieoczywistych interpretacyjnych konstelacji, za konfrontowanie postaw, języków i ideologii w ramach wyrazistego autorskiego dyskursu oraz za wyjątkową wnikliwość.
III nagroda (1500 zł)
LUDWIKA MASTALERZ - za odwagę w ferowaniu nieoczywistych, a doskonale uargumentowanych sądów krytycznych, intrygujące diagnozy kina współczesnego i teksty ukazujące jak erudycyjne bogactwo przywołanych kontekstów może iść w parze zaskakującą puentą nie pozostawiającą wątpliwości co do oceny filmu.
Jury przyznało również następujące wyróżnienia:
GRZEGORZ BRZOZOWSKI za recenzję filmu Wróg numer jeden, stanowiącą wzór erudycyjnego podejścia do filmu głównego nurtu, wrażliwego na formę filmową, kontekst polityczny i zawartość emocjonalną dzieła.
KAROL KUĆMIERZ za trafność i formalną inwencję zaprezentowane w tekście Inwentarz Wesa Andersona – przypisy do Moonrise Kingdom.
PIOTR MIRSKI za tekst Leos Carax i kino przyszłości, urzekający wnikliwością, finezją stylistyczną i zgrabną kompozycją.
PIOTR SZCZEŚNIAK za tekst Pan Zemsta - konsekwentną stylistycznie oraz intelektualnie analizę motywu zemsty w twórczości Quentina Tarantino.
MARTA SYRWID za zestaw tekstów inteligentnych i wnikliwych napisanych z pasją i lekkością; za styl, który, jak wiadomo, "jest wszystkim"