English

Tego nie można przegapić. „Złota dziesiątka” Marcina Pieńkowskiego

7/07/23
Eureka, reż. Lisandro Alonso
Start sprzedaży biletów i dostępów. Sprawdź top 10 dyrektorek artystycznych Paradoksy należy kochać, czyli „złota dziesiątka” Piotra Czerkawskiego

„Zatańczymy?” – pyta dyrektor mBank Nowe Horyzonty, a my dołączamy się do jego propozycji, bowiem przygotowana przez Marcina Pieńkowskiego „złota dziesiątka” filmów z tegorocznej edycji faktycznie zachęca do udania się tanecznym krokiem w stronę kina. 

Przypominamy, że bilety na pokazy stacjonarne oraz dostępy do filmów online możecie już kupić poprzez naszą stronę internetową. Jeśli zastanawiacie się, od czego zacząć festiwalowe wrażenia (lub chcecie uzupełnić swoją kolekcję biletów) – dziś zachęcamy, żeby przyjrzeć się propozycjom Marcina. 23. MFF mBank Nowe Horyzonty rozpocznie się za niecałe dwa tygodnie – 20 lipca.

Kup bilety/dostępy

Do 19 lipca, do godz. 12:00, zakup biletów jest możliwy tylko poprzez stronę nowehoryzonty.pl, stacjonarne kasy festiwalowe zostaną otwarte 19 lipca w Kinie Nowe Horyzonty (będą w tym dniu czynne w godzinach 12:00-20:00; od 20 do 30 lipca w godzinach od 9:00 do rozpoczęcia ostatniego seansu), a 21 lipca w Dolnośląskim Centrum Filmowym (kasy czynne od godz. 9:00 do rozpoczęcia ostatniego seansu).

Sprawdź cennik

Przeczytaj przewodnik po zakupie biletów

1. Eureka, reż. Lisandro Alonso

Brudny western, nocny thriller i magiczna opowieść prosto z dżungli w jednym. Metafizyczne, wciągające, zupełnie odjechane kino. Dla mnie film roku.

2. Wśród wyschniętych traw, reż. Nuri Bilge Ceylan

Kino kameralne i epickie jednocześnie. Wspaniale sfotografowane i napisane studium narcyzmu. Ceylan jak zwykle w punkt.

3. Powoli, reż. Marija Kavtaradze

Niepozorny film, o którym będą mówili wszyscy. Nagrodzona na Sundance, fantastycznie zrealizowana opowieść o seksualności i aseksualności. Koniecznie!

4. Saint Omer, reż. Alice Diop

Nagrodzony w Wenecji, niezwykle poruszający dramat sądowy i fascynujące odczytanie mitu o Medei. Diop z impetem wkracza do świata wielkiego kina.

5. Cztery córki, reż. Kaouther Ben Hania

Rewelacja festiwalu w Cannes – performance i dokument w jednym, przeszywające kino o więzach rodzinnych, wzmacniających i toksycznych zarazem.

6. Anselm, reż. Wim Wenders

Otwieramy cudownymi Perfect Days, ale nie zapomnijcie obejrzeć fascynującego portretu Anselma Kiefera autorstwa wielkiego Wima Wendersa. W 3D!

7. Droga do miasta, reż. Satyajit Ray

Od właśnie tego filmu warto zacząć przygodę z Rayem i popłynąć przez słynną trylogię o Apu. Kino humanistyczne i uniwersalne. Wciąż działa!

8. Disco Boy, reż. Giacomo Abruzzesse

Carax spotyka Kieślowskiego. Magnetyczne kino drogi z Franzem Rogowskim, muzyką Vitalica i polskim drugim planem. Zatańczymy?

9. Samsara, reż. Lois Patiño

Film jako trans, medytacja, terapia, hipnoza, audiowizualny odlot. Wielkie odkrycie tegorocznego Berlinale.

10. Tótem, Lila Aviles

Cudownie subtelne kino o rodzinie w obliczu straty – cierpliwe, empatyczne i wzruszające.


czytaj także
Branża Future of Storytelling in the Age of AI. Zapisy na wykład już trwają! 7/07/23
Program Znak jakości, czyli Gutek Film. Zobacz tytuły GF w programie festiwalu 5/07/23
News Znamy program tegorocznej edycji mBank Nowe Horyzonty 4/07/23
News Perły przed wieprze, czyli festiwalowa selekcja Janiny i Wojtka Bąków! 10/07/23

Newsletter

OK