Może pani miastowa tego nie wie, ale w naszych stronach kobieta nigdy nie odziedziczyła domu – te słowa mają przypomnieć Verze, gdzie jej miejsce. 60-latka właśnie pochowała męża, sędziego, który pozostawił po sobie sporo tajemnic, pilnie strzeżonych przez męski klan. W centrum konfliktu znajduje się wiejski dom, mający zapewnić przyszłość córce i wnuczce Very, obiecany ponoć komuś innemu. Film Kaltriny Krasniqi, zdobywca Nagrody Ingmara Bergmana dla najlepszego debiutu na festiwalu w Göteborgu, konsekwentnie rozsupłuje węzeł patriarchalnych zależności, których zakładniczkami są kobiety. Pozornie skonstruowany na kontraście pomiędzy wyemancypowaną Prisztiną i zakleszczoną w tradycji prowincją, dowodzi, że cała kosowska nowoczesność osadzona jest na przegniłych fundamentach korupcji, zmowy i mizoginii. Choć Vera całe życie była uciszana, a w pracy oddawała głos innym (jest tłumaczką języka migowego), to teraz decyduje, że nie będzie dłużej milczeć.
Reżyserka związana zawodowo z kinem, telewizją i mediami cyfrowymi. Absolwentka reżyserii filmowej na Uniwersytecie w Prisztinie, studiowała również dziennikarstwo i komunikację, a także produkcję filmową na Uniwersytecie Kalifornijskim w Los Angeles. Jedna z założycielek Inicjatywy na rzecz Historii Mówionej Kosowa (Kosovo Oral History Initiative). Jej debiut fabularny Vera śni o morzu miał światową premierę na festiwalu w Wenecji.
2013 Sex (doc.)
2014 Kanarinët e Dinë (short)
2018 Sarabande (short)
2021 Vera śni o morzu / Vera andrron detin / Vera Dreams of the Sea