|
|
| Éiméar McClay, Cat McClay / Wielka Brytania 2021 / 12’ | |
| Pokazywany razem z: | |
| Wenus w najkach / Vênus de Nyke / 41’ | |
| Warsha / 16’ |
|
|
| Etgar Keret / Polska 2022 / 6’22’’ | |
| Pokazywany w Shortlista zestaw 1 razem z: | |
| Ten obrazek jest bardzo ładny / 29’ | |
| TuTu / 20’ | |
| Gruby melon / 17’ | |
| Jutro nas tam nie ma / 8’7’’ | |
| Turbo Love / 7’1’’ |
|
|
| A E I O U - A Quick Alphabet of Love / A E I O U - Das schnelle Alphabet der Liebe | |
| Nicolette Krebitz / Francja, Niemcy 2022 / 104’ |
|
|
| Aphonia | |
| Marta Z. Nowak / Polska 2022 / 12’ | |
| Pokazywany w Shortlista zestaw 4 razem z: | |
| Warzywa i owoce / 26’ | |
| Martwy punkt / 15’ | |
| Growing / 17’ | |
| Sperm Obsession / 5’41’’ | |
| Deserowy jamnik / 7’21’’ |
|
|
| Agatha and the Limitless Readings / Agatha et les lectures illimitées | |
| Marguerite Duras / Francja 1981 / 90’ |
|
|
| Quo vadis, Aida? | |
| Jasmila Žbanić / Bośnia i Hercegowina, Austria, Rumunia, Holandia, Niemcy, Polska, Francja, Norwegia, Turcja 2020 / 100’ |
|
|
| Anerca - Breath of Life / Anerca - elämän hengitys | |
| Markku Lehmuskallio, Johannes Lehmuskallio / Finlandia 2020 / 87’ |
|
|
| Leos Carax / Francja, Meksyk, USA, Szwajcaria, Belgia, Japonia, Niemcy 2021 / 139’ |
|
|
| Arctic Utopias | |
| Ville Koskinen, Daniela Toma, Svetlana Romanova, Matti Kinnunen / Finlandia 2021 / 21’ | |
| Pokazywany w Białe noce - zestaw krótkich metraży razem z: | |
| Gniazdo / Nest / 22’ | |
| Govadas / 8’43’’ | |
| Noc Nalujuk / Nalujuk Night / 13’ | |
| Płomienie / Dolat / 4’56’’ | |
| Uczeń szamana / Angakusajaujuq / 20’ |
|
|
| Autobiography of a Man Who Carried his Memory in his Eyes / Autobiography of a Man Who Carried His Memory in His Eyes | |
| Jonas Mekas / USA 2000 / 53’ | |
| Pokazywany razem z: | |
| Autoportret / Self Portrait / 20’ | |
| A Movie Is a Movie Is a Movie (or Out-takes from a Meeting with a Happy Man) / 18’ |
|
|
| Belle: The Dragon and the Freckled Princess / Ryû to sobakasu no hime | |
| Mamoru Hosoda / Japonia 2021 / 120’ |
|
|
| Displaced / Pa vend | |
| Samir Karahoda / Kosowo 2021 / 15’ | |
| Pokazywany w Kosowo w budowie razem z: | |
| Pozdrowienia skądinąd / Greetings from an Elsewhere / 4’ | |
| Pomiędzy / Në Mes / 13’ | |
| Odchodząc, śmierć nawet nie zamknęła nam oczu / When It Left, Death Did Not Even Close Our Eyes / 13’ | |
| Płot / Fence / 14’ |
|
|
| Arktyczne utopie | |
| Ville Koskinen, Daniela Toma, Svetlana Romanova, Matti Kinnunen / Finlandia 2021 / 21’ | |
| Gniazdo | |
| Hlynur Pálmason / Dania, Islandia 2022 / 22’ | |
| Govadas | |
| Elina Oikari / Finlandia, Norwegia, Szwecja 2018 / 8’43’’ | |
| Noc Nalujuk | |
| Jennie Williams / Kanada 2021 / 13’ | |
| Płomienie | |
| Marja Viitahuhta / Finlandia 2021 / 4’56’’ | |
| Uczeń szamana | |
| Zacharias Kunuk / Kanada 2021 / 20’ | |
| Focus: Białe noce |
|
|
| Nobody's Hero / Viens je t’emmène | |
| Alain Guiraudie / Francja 2022 / 100’ |
|
|
| Will-o'-the-Wisp / Fogo-Fátuo | |
| João Pedro Rodrigues / Portugalia, Francja 2022 / 67’ |
|
|
| Brainwashed: Sex-Camera-Power | |
| Nina Menkes / USA 2022 / 107’ |
|
|
| Total Eclipse | |
| Agnieszka Holland / Wielka Brytania, Francja, Belgia 1995 / 111’ |
|
|
| Sick of Myself / Syk Pike | |
| Kristoffer Borgli / Norwegia, Szwecja 2022 / 95’ |
|
|
| Minute Bodies: The Intimate World of F. Percy Smith | |
| Stuart Staples / Wielka Brytania 2016 / 55’ |
|
|
| Shadow of a Cloud / O umbra de nor | |
| Radu Jude / Rumunia 2013 / 28’ | |
| Pokazywany w Radu Jude - zestaw krótkich filmów razem z: | |
| Tranzystor / Lampa cu căciulă / 23’ | |
| To może przejść przez ścianę / Trece şi prin perete / 17’ | |
| Plastic Semiotic / 21’ | |
| Wspomnienia z Frontu Wschodniego / Amintiri de pe Frontul de Est / 29’ |
|
|
| Véréna Paravel, Lucien Castaing-Taylor / Francja, Szwajcaria 2022 / 117’ |
|
|
| Nature | |
| Lucile Hadžihalilović / Francja 2018 / 5’45’’ | |
| Pokazywany razem z: | |
| Usta Jean-Pierre'a / La bouche de Jean-Pierre / 52’ | |
| Nektar / Nectar / 17’ |
|
|
| Dessert Dachshund | |
| Betina Bożek / Polska 2022 / 7’21’’ | |
| Pokazywany w Shortlista zestaw 4 razem z: | |
| Warzywa i owoce / 26’ | |
| Martwy punkt / 15’ | |
| Afonia / 12’ | |
| Growing / 17’ | |
| Sperm Obsession / 5’41’’ |
|
|
| See You Friday, Robinson / À vendredi, Robinson | |
| Mitra Farahani / Francja, Szwajcaria, Iran, Liban 2022 / 97’ |
|
|
| Good Madam / Mlungu Wam | |
| Jenna Cato Bass / Republika Południowej Afryki 2021 / 91’ |
|
|
| The Velvet Queen / La panthère des neiges | |
| Marie Amiguet, Vincent Munier / Francja 2021 / 92’ |
|
|
| Children of Nature / Börn náttúrunnar | |
| Friðrik Þór Friðriksson / Islandia, Norwegia, Niemcy 1991 / 85’ |
|
|
| Mother’s Day | |
| Patryk Kaflowski / Polska 2021 / 10’ | |
| Pokazywany w Shortlista zestaw 2 razem z: | |
| Skowyt / 30’ | |
| Tego się nie robi kotu / Tego nie robi się kotu / 10’ | |
| Figury niemożliwe i inne historie I / 16’ | |
| Ostatni film przed końcem świata / 20’ |
|
|
| Calamity, a Childhood of Martha Jane Cannary / Calamity, une enfance de Martha Jane Cannary | |
| Rémi Chayé / Francja, Dania 2020 / 82’ |
|
|
| Evolution / Évolution | |
| Lucile Hadžihalilović / Francja, Belgia, Hiszpania 2015 / 81’ |
|
|
| Impossible Figures and Other Stories I | |
| Marta Pajek / Polska 2021 / 16’ | |
| Pokazywany w Shortlista zestaw 2 razem z: | |
| Skowyt / 30’ | |
| Dzień Matki / 10’ | |
| Tego się nie robi kotu / Tego nie robi się kotu / 10’ | |
| Ostatni film przed końcem świata / 20’ |
|
|
| The Novelist's Film / So-seol-ga-ui yeong-hwa | |
| Hong Sang-soo / Korea Południowa 2021 / 92’ |
|
|
| Nest | |
| Hlynur Pálmason / Dania, Islandia 2022 / 22’ | |
| Pokazywany w Białe noce - zestaw krótkich metraży razem z: | |
| Arktyczne utopie / Arctic Utopias / 21’ | |
| Govadas / 8’43’’ | |
| Noc Nalujuk / Nalujuk Night / 13’ | |
| Płomienie / Dolat / 4’56’’ | |
| Uczeń szamana / Angakusajaujuq / 20’ |
|
|
| Burning Days / Kurak Günler | |
| Emin Alper / Turcja, Francja, Niemcy, Holandia, Grecja, Chorwacja 2022 / 128’ |
|
|
| Angry Harvest / Bittere Ernte | |
| Agnieszka Holland / Niemcy Zachodnie 1985 / 104’ |
|
|
| Elina Oikari / Finlandia, Norwegia, Szwecja 2018 / 8’43’’ | |
| Pokazywany w Białe noce - zestaw krótkich metraży razem z: | |
| Arktyczne utopie / Arctic Utopias / 21’ | |
| Gniazdo / Nest / 22’ | |
| Noc Nalujuk / Nalujuk Night / 13’ | |
| Płomienie / Dolat / 4’56’’ | |
| Uczeń szamana / Angakusajaujuq / 20’ |
|
|
| Agata Wieczorek / Polska, Francja 2021 / 17’ | |
| Pokazywany w Shortlista zestaw 4 razem z: | |
| Warzywa i owoce / 26’ | |
| Martwy punkt / 15’ | |
| Afonia / 12’ | |
| Sperm Obsession / 5’41’’ | |
| Deserowy jamnik / 7’21’’ |
|
|
| Big Phat Party | |
| Kinga Pudełek / Polska 2022 / 17’ | |
| Pokazywany w Shortlista zestaw 1 razem z: | |
| Ten obrazek jest bardzo ładny / 29’ | |
| TuTu / 20’ | |
| A Brief History of Us / 6’22’’ | |
| Jutro nas tam nie ma / 8’7’’ | |
| Turbo Love / 7’1’’ |
|
|
| Hallelujah: Leonard Cohen, a Journey, a Song | |
| Daniel Geller, Dayna Goldfine / USA 2021 / 115’ |
|
|
| Leandro Listorti / Argentyna, Niemcy 2022 / 83’ | |
| Pokazywany razem z: | |
| Sumy częściowe / Majmouan / 15’ |
|
|
| The Woodcutter Story / Metsurin tarina | |
| Mikko Myllylahti / Finlandia, Holandia, Dania, Niemcy 2022 / 98’ |
|
|
| A Girl Like Me: The Gwen Araujo Story | |
| Agnieszka Holland / USA 2006 / 89’ |
|
|
| Historjá – Stitches for Sapmí / Historjá – Stygn för Sapmí | |
| Thomas Jackson / Szwecja 2022 / 89’ |
|
|
| One Year, One Night / Un año, una noche | |
| Isaki Lacuesta / Hiszpania, Francja 2021 / 120’ |
|
|
| We Are Not Here Tomorrow | |
| Olga Kłyszewicz / Polska 2022 / 8’7’’ | |
| Pokazywany w Shortlista zestaw 1 razem z: | |
| Ten obrazek jest bardzo ładny / 29’ | |
| TuTu / 20’ | |
| Gruby melon / 17’ | |
| A Brief History of Us / 6’22’’ | |
| Turbo Love / 7’1’’ |
|
|
| Caprice | |
| Joanna Hogg / Wielka Brytania 1986 / 28’ | |
| Pokazywany razem z: | |
| The Souvenir 2 / The Souvenir: Part II / 106’ |
|
|
| The Kegelstatt Trio / O trio em mi bemol | |
| Rita Azevedo Gomes / Portugalia, Hiszpania 2022 / 126’ |
|
|
| Small, Slow But Steady / Keiko, me wo sumasete | |
| Shô Miyake / Japonia, Francja 2022 / 99’ |