Duszna atmosfera gorącego lata, odizolowany od świata domek nad jeziorem, a w nim trzy kobiety cierpiące z powodu niemożności zaspokojenia popędu seksualnego. Brzmi jak prosty przepis na skandal? Niekoniecznie, oglądamy przecież film Denisa Côté, jednego z najbardziej nowohoryzontowych twórców współczesnego kina i mistrza w grze z oczekiwaniami widza. Kanadyjczyk z całą pewnością nie szuka prostych podniet ani tanich sensacji. Zamiast tego – kolejny raz w karierze – z fascynacją przygląda się jednostkom, które znalazły się na obrzeżach społeczeństwa. Co właściwie wyniknie ze spotkania nadpobudliwej Eugénie, prowokacyjnej Gaëlle i zamkniętej w sobie Léonie? Czy dziewczyny, które dzieli niemal wszystko, a łączy niecodzienna przypadłość, staną się dla siebie raczej przyjaciółkami, czy rywalkami? Jaką rolę w ich życiu odegra eksperymentalna terapia, prowadzona pod nadzorem psycholożki i pracownika socjalnego? Côté nie spieszy się z udzieleniem odpowiedzi na te pytania, pozwalając widzom, by spróbowali przewidzieć przebieg wydarzeń, angażując w ten proces własne fobie, lęki oraz marzenia.
Urodzony w 1973 roku kanadyjski reżyser i scenarzysta. Uczył się w Collège Ahuntsic w Montrealu. Przez pewien czas pracował jako krytyk filmowy w radiu i magazynie „ici”. Po serii krótkometrażówek wyreżyserował swój debiut Les états nordiques, za który zdobył na MFF w Locarno Złotego Lamparta. Wiele jego filmów było pokazywanych w trakcie Nowych Horyzontów, w tym Vic + Flo zobaczyły niedźwiedzia, Boris bez Béatrice i Gładka skóra.
2005 Les états nordiques / Drifting States
2008 Ona chce chaosu / Elle veut le chaos / All That She Wants
2009 Wraki / Carcasses (doc.)
2013 Vic+Flo zobaczyły niedźwiedzia / Vic+Flo ont vu un ours / Vic+Flo Saw a Bear
2016 Boris bez Béatrice / Boris Without Beatrice / Boris sans Béatrice
2017 Gładka skóra / Ta peau si lisse / A Skin So Soft (doc.)