Jeśli pierwsza część była opowieścią o traceniu, druga jest o odzyskiwaniu. The Souvenir 2 to przejmujący (auto)portret artystki z czasów młodości, bazujący na młodzieńczych doświadczeniach reżyserki film o przejmowaniu kontroli nad życiem i zyskiwaniu własnego głosu. Hogg, mistrzyni przekładania nastroju, niuansów międzyludzkich relacji i wewnętrznych konfliktów na język kina, chwyta swoją bohaterkę (w roli Julie ponownie Honor Swinton Byrne) na gorącym uczynku – w trakcie stawania się niezależną kobietą i artystką. Ale The Souvenir 2 to również nasycony nowofalową muzyką portret tego etapu życia, gdy formują się styl i charakter. Niepostrzeżenie przechodząc z planu filmowego do mieszkania, które przecież też jest planem filmowym, Hogg ukazuje, jak doświadczenia stają się budulcem sztuki – choć nigdy wprost. Wszak, jak mawiał w pierwszej części charyzmatyczny Anthony (Tom Burke pojawia się na ekranie), w swoim najlepszym wydaniu kino pokazuje prawdę, choć niekoniecznie rzeczywistość.
Urodzona w 1960 roku w Londynie brytyjska reżyserka i scenarzystka filmowa. Po ukończeniu szkoły średniej zajmowała się fotografią. Pod wpływem przypadkowego spotkania z Derekiem Jarmanem zainteresowała się kinem i zaczęła realizować eksperymentalne filmy. Dzięki nim dostała się na studia do National Film and Television School, którą ukończyła w 1986 roku. Przez lata pracowała w telewizji, by w 2007 roku zadebiutować jako reżyserka pełnometrażowego filmu fabularnego Niezwiązani.
2007 Niezwiązani / Unrelated
2010 Archipelag / Archipelago
2013 Exhibition
2019 The Souvenir
2021 The Souvenir: Part II