English

Z Cannes na 22. NH: w programie filmy Dhonta, Serry i Pálmasona

26/05/22
Blisko, reż. Lucas Dhont
We really need you tonight. „Pięć diabłów” od dziś w kinach!

W najbliższą sobotę dowiemy się, w czyje ręce trafi Złota Palma, najważniejsza nagroda przyznawana w ramach 75. festiwalu w Cannes. Zanim jednak skierujemy nasz wzrok na Pałac festiwalowy, gdzie ogłoszeni zostaną tegoroczni laureaci i laureatki, z przyjemnością ogłaszamy dwa nowe tytuły, które w lipcu trafią na wrocławskie ekrany prosto z Lazurowego Wybrzeża. 

W programie 22. MFF Nowe Horyzonty znalazły się bowiem Blisko (Close) Lukasa Dhonta, którego Girl było jednym z przebojów 18. edycji NH oraz Pacifiction Alberta Serry, którego znakomite filmy wielokrotnie prezentowaliśmy we Wrocławiu. Widzki i widzowie Nowych Horyzontów zobaczą także Godland Hlynura Pálmasona, który zbiera świetne recenzje po canneńskich pokazach. Wszystkie wspomniane filmy trafią również do dystrybucji kinowej w Polsce dzięki Stowarzyszeniu NH.

Na 22. Międzynarodowy Festiwal Filmowy Nowe Horyzonty zapraszamy w dniach 21-31 lipca (do 7 sierpnia również online). Trwa sprzedaż karnetów na stacjonarną część wydarzenia.

Kup karnet

Blisko: sensualna historia o przyjaźni

Lukas Dhont po wielkim sukcesie Girl po raz pierwszy zawitał do konkursu głównego festiwalu w Cannes. Jego Blisko to subtelna, niezwykle sensualna opowieść o przyjaźni, bolesnej nauce odpowiedzialności, dojrzewaniu. Nikt nie potrafi opowiadać o młodych ludziach z taką empatią i naturalnością jak 31-letni belgijski reżyser. 

Pacifiction: przewrotna opowieść o współczesnym kolonializmie

Bohater retrospektywy z 2019 roku, jeden z największych oryginałów światowego kina, po raz pierwszy trafił do canneńskiego konkursu. Autor Śmierci Ludwika XIV zawędrował tym razem na polinezyjską wyspę, żeby przedstawić hipnotyzujące, trwające niemal trzy godziny political fiction, przewrotną opowieść o współczesnym kolonializmie – zabawną, błyskotliwą, urzekającą wizualnie i zjadliwą.

Godland, czyli arktyczne Aż poleje się krew

We wtorkowy wieczór w Cannes swoją międzynarodową premierę miał Godland Hlynura Pálmasona. Najnowszy film autora Białego, białego dnia (19. NH) zbiera znakomite recenzje – korespondent „Variety” określił go mianem „arktycznej, arthouse’owej wersji Aż poleje się krew”, zaś samego Pálmasona nazwał „twórcą niezwykle oryginalnym, którego głos z każdym kolejnym filmem staje się coraz silniejszy i pewniejszy”. Recenzent „Cineuropy” określił Godland mianem „dzieła spektakularnego i intensywnego, na bardzo wysokim poziomie artystycznym”.

Nowy film Pálmasona zachwala także Marcin Pieńkowski, dyrektor Nowych Horyzontów: „Wizjonerskie Godland wyrasta na faworyta sekcji Un Certain Regard. Autor Zimowych braci stworzył oszałamiające wizualnie kino drogi, osadzoną w XIX wieku historię duńskiego pastora, który próbuje dotrzeć do odległych zakątków Islandii, żeby zbudować tam kościół i uwiecznić na zdjęciach piękno natury i mieszkańców wyspy. Przewrotny, pełen czarnego humoru film Pálmasona to niezwykła przypowieść o wierze i zderzeniu człowieka z żywiołem. Jednocześnie to jeden z najpiękniejszych formalnie filmów tegorocznego festiwalu w Cannes”. Polska premiera Godland już w lipcu, w ramach 22. MFF Nowe Horyzonty.


czytaj także
Dystrybucja „Zmysłowe i porywające”: krytycy chwalą „Pięć diabłów” 7/12/22
News Sprezentuj festiwal pod choinkę. Świąteczny voucher na 23. Nowe Horyzonty 8/12/22
Nowe Horyzonty VOD 268 powodów do radości. Świąteczna promocja Nowych Horyzontów VOD 13/12/22
Dystrybucja Kalendarz premier Stowarzyszenia Nowe Horyzonty na 2023 rok 15/12/22

Newsletter

OK