Peter Strickland (Duke of Burgundy. Reguły pożądania, Atlas zła, In Fabric) po raz kolejny robi wszystko, by wywołać u swoich widzów szok i napad histerycznego śmiechu jednocześnie. Podobnie jak w Berberian Sound Studio (13. NH), reżyser skupia się na dźwiękach – tym razem jednak tych powstających przy... obróbce artykułów spożywczych. Na tego rodzaju eksperymentach opiera swoją twórczość kulinarny kolektyw, który w pełni poświęca się idei „dźwiękowego gotowania”. Podczas rezydencji artystycznej, przypominającej nasze niedawne covidowe kwarantanny, artyści jedzą, kłócą się z zamożną patronką i spacerują po ogrodzie w towarzystwie pisarza cierpiącego na chroniczne wzdęcia. Strickland zawsze stawiał na „dziwne” kino, więc we Flux Gourmet nie brakuje ani jajecznych fetyszów, ani zaskakujących rytuałów. Tym razem reżyser stawia też pytanie, co jest najważniejsze w sztuce: prawda czy może iluzja? W 1996 roku sam byłem członkiem The Sonic Catering Band – opowiadał w Berlinie. Może robiąc ten film, chciałem w końcu sprzedać kilka płyt?
Brytyjski reżyser urodzony w 1973 roku. Swój pełnometrażowy debiut Katalin Varga, za który zdobył Europejska Nagrodę Filmową, nakręcił w Rumunii za pieniądze ze spadku. W świetnie przyjętym Berberian Sound Studio nawiązywał do włoskich horrorów z lat 70. Jego najnowsze, pokazywane w Berlinie dzieło Flux Gourmetz udziałem Gwendoline Christie dziennikarz „The Guardian” określił jako „bezkompromisowo dziwne”. Strickland współpracował z Björk (Björk: Biophilia Live, 14. NH) oraz z zespołem A Hawk and a Hacksaw.
2009 Katalin Varga
2012 Berberian Sound Studio
2014 Duke of Burgundy. Reguły pożądania / The Duke of Burgundy
2014 Björk: Biophilia Live (doc.)
2018 In Fabric
2022 Flux Gourmet