Początek nowego filmu Lorenza Vigasa przywodzi na myśl Jak najdalej stąd Piotra Domalewskiego. Młody Hatzín jedzie na meksykańską prowincję, by odebrać skremowane szczątki ojca – prawdopodobnie ofiary porachunków karteli narkotykowych. Jednak w pewnym momencie chłopak spotyka człowieka łudząco podobnego do swojego ojca. I choć mężczyzna zaprzecza pokrewieństwu, zaczyna łączyć ich nić porozumienia. Żałobna podróż Hatzína okazuje się pierwszym poważnym krokiem w dorosłość, lecz również wejściem do przestępczego półświatka. W Meksyku i Ameryce Łacińskiej żyją niezliczone rodziny, dla których brak ojca jest codziennością. Wielu młodych ludzi jest przez tę nieobecność kształtowanych. Ten fundamentalny dla zdefiniowania jednostki temat wyjątkowo interesuje mnie jako filmowca – tłumaczył Vigas przed premierą filmu na festiwalu w Wenecji. Skrzynka, hipnotyzujące połączenie dramatu obyczajowego i thrillera, jest domknięciem poświęconej relacjom ojców i synów trylogii, którą tworzą ponadto krótki metraż Słonie nigdy nie zapominają oraz głośne Z daleka (16. NH).
Wenezuelski reżyser, scenarzysta i producent, absolwent Uniwersytetu w Tampie (kierunek biologia molekularna). Studiował filmoznawstwo na Uniwersytecie Nowojorskim, tam także zaczął realizować pierwsze filmy eksperymentalne. Po powrocie ze Stanów Zjednoczonych pracował jako realizator dokumentów telewizyjnych i reklam. Za swój pełnometrażowy debiut Z daleka zdobył Złotego Lwa na festiwalu w Wenecji, a także nagrody na festiwalach w Limie i Miami.
2004 Słonie nigdy nie zapominają / Los elefantes nunca olvidan / Elephants Never Forget (short)
2015 Z daleka / Desde allá / From Afar
2016 Sprzedawca orchidei / El vendedor de orquídeas / The Orchid Seller
2021 Skrzynka / La caja / The Box