Za szybko? Za dużo? Zbyt intensywnie? Jeśli na któreś z tych pytań odpowiecie „tak”, to włączcie Nowe Horyzonty VOD. Dziś na naszej platformie debiutują trzy wyjątkowe filmy pozwalające spokojniej – i zdecydowanie bardziej wnikliwie – przyjrzeć się światu, który znalazł się na zakręcie.
Podróż zaczniemy od Chin i rewelacyjnych Przypływów. Jia Zhang-ke zaklął w niespełna dwóch godzinach jeden z najlepszych portretów przemian, które w ciągu ostatniego ćwierćwiecza przetoczyły się przez Państwo Środka. W skali mikro: to opowieść o poszukiwaniu utraconej miłości. W skali makro: historia o galopującym rozwoju, cyfryzacji i atomizacji społeczeństwa, mimo rozrostu nowoczesnych narzędzi do komunikacji.
Pozostajemy w chińskim kręgu kulturowym, ale tym razem podróżujemy do Nowego Jorku. Debiut Amerykanki o chińskich korzeniach Constance Tsang to opowieść o alienacji, tęsknocie i o tym, że nikt nie chce spać sam. Cheung (Lee Kang-sheng, ulubiony aktor Tsaia Ming-lianga) to imigrant próbujący budować nowe życie, podczas gdy jedną nogą wciąż tkwi w tym dawnym, coraz odleglejszym. Samotność, podobnie jak poczucie zawieszenia i tymczasowości, jest u Tsang fundamentalnym migranckim doświadczeniem.
Podróż kończymy w Iranie, ale zamiast zatrzymywać się na głośnych artykułach z pierwszych stron gazet, oferujemy podróż w mroczne zaułki i prawdziwe trzewia Teheranu, a tym samym – w trzewia samego państwa. Oto akcja Strefy krytycznej rozgrywa się podczas jednej nocnej szychty dilera obsługującego młodą klasę średnią. Razem z nim poznajemy jej troski, marzenia, problemy, nadzieje i rozczarowania.