Czujemy to coraz bardziej: czas, by zmierzyć się z tym, jaki wpływ na środowisko naturalne ma organizacja festiwalu. Od kilku lat podejmujemy kroki, które mają nasze wydarzenie uczynić bardziej ekologicznym, zrównoważonym, czułym na otoczenie. W tym roku po raz pierwszy dzielimy się z Wami działaniami i aktywnościami, które przedsięwzięliśmy, by być coraz bardziej zielonym festiwalem.
Chcemy podkreślić to, co udało nam się osiągnąć w ostatnich latach, ale również szczerze opowiedzieć o naszych refleksjach i wątpliwościach. Zależy nam na transparentnej komunikacji festiwalowych działań proekologicznych oraz celów, które sobie wyznaczamy na przyszłość, w tym analitykę śladu węglowego, przygotowanie strategii dekarbonizacji, audyt ESG i edukację ekologiczną osób pracujących dla festiwalu.
Poniżej prezentujemy dotychczasowe działania, które wdrożyliśmy jako MFF BNP Paribas Nowe Horyzonty oraz te, które implementujemy w tym roku:
- otwarte komunikowanie strategii ekologicznej,
- zmniejszenie liczby druków papierowych tam, gdzie to możliwe – w tym zmiana systemu głosowania w Konkursie publiczności z papierowych głosów na system Votemo,
- przygotowanie baru wodnego we współpracy z Hydropolis i Miejskim Przedsiębiorstwem Wodociągów i Kanalizacji – osoby uczestniczące w festiwalu mają nielimitowany, bezpłatny dostęp do wody w dwóch punktach bistro w Kinie Nowe Horyzonty,
- kontynuacja segregacji odpadków i korzystanie z usługi ekodozorcy w Kinie Nowe Horyzonty, korzystanie z oświetlenia energooszczędnych żarówek LED oraz fotokomórek oszczędzających energię,
- umożliwienie publiczności korzystania z akredytacji i biletów elektronicznych,
- organizacja festiwalu w obiektach w większości oddalonych od siebie na pieszy dystans oraz współpraca z Next Bike w zakresie udostępnienia darmowych przejazdów (do 20 minut) na rowerach miejskich,
- świadoma produkcja materiałów marketingowych – tam, gdzie to możliwe rezygnujemy z druków, testujemy ekologiczne rozwiązania, działamy z lokalnymi producentami i markami oraz zachęcamy uczestników do ponownego wykorzystywania otrzymanych materiałów,
- korzystanie, w miarę możliwości, z modeli elektrycznych samochodów w transporcie gości festiwalowych i zachęcanie zespołu organizacyjnego do podróży koleją i transportem publicznym,
- przygotowywanie lunchy dla gości wyłącznie w wersji wegeteriańskiej lub wegańskiej, korzystanie w cateringu ze szklanych butelek i biodegradowalnych materiałów oraz używanie naczyń wykonanych z ekologicznych materiałów w bistro Kina Nowe Horyzonty,
- edukacja w zakresie ekologii w ramach projektu Smart7.
25. MFF BNP Paribas Nowe Horyzonty odwiedzi ekspertka zajmująca się ekologią i zrównoważonym rozwojem wydarzeń, która zaprezentuje wdrożone przez nas praktyki zrównoważonego rozwoju i udostępni je szerzej w swoich kanałach, jak również oceni ich skuteczność. W ramach tegorocznej edycji konsultowaliśmy się z lokalnymi władzami w ramach inicjatywy „Zielony Wrocław”, by wzmocnić nasz wpływ na społeczność lokalną.
Szczegóły na temat działań ekologicznych na festiwalu można przeczytać na naszej stronie.
Czytaj więcej