Najnowszy film Park Chan-wooka, twórcy Oldboya i Służącej, nie tylko otrzymał nagrodę za reżyserię w Cannes, ale został również koreańskim kandydatem do Oscara. Podejrzana to myląca tropy, pełna napięcia i zwrotów akcji opowieść o przyciąganiu się przeciwności oraz miłości, która potrafi pokrzyżować wszelkie plany i szyki.
Bohaterem thrillera jest policjant, który rozwiązując sprawę pewnej śmierci, zakochuje się głównej podejrzanej – wdowie po zmarłym. On cierpi na bezsenność, ona wie, jak uśpić jego czujność. On jest żonaty, ona łatwo traci mężów. On nocami czuwa pod jej domem, ona lubi być obserwowana. On coraz mniej o niej wie, za to coraz więcej do niej czuje. Czy jest aż takim mięczakiem? Czy ona jest aż tak zła? „Podejrzana” brawurowo zaciera ślady i myli tropy: przyprawiający o dreszcze film noir niepostrzeżenie zamienia się miejscami z czarną komedią, przebiera za rasowy melodramat, wdaje w szpiegowskie porachunki. Jest widowiskowy i urzekający stylem, hipnotyzujący, a przy tym rozpisany na pełne humoru dialogi. Pulsuje jednocześnie energią i romantyzmem, dowodząc, że Park Chan-wook należy do światowej czołówki wirtuozów reżyserii.
Kolejny po Parasite i Squid Game przebój koreańskiego kina swój nieodparty urok zawdzięcza także odtwórczyni tytułowej roli, Tang Wei. Gwiazda Ostrożnie, pożądanie Anga Lee uwodzi charyzmą, dyskretnym seksapilem, nieprzeciętną inteligencją i żarliwością maskowaną dystansem. Jej bohaterka śmiałym krokiem wkracza w poczet największych kinowych femmes fatales.
Podejrzana to chyba najpiękniejszy romantyczny film roku – o miłości graniczącej z obsesją, której nikt nie zauważył i której być może wcale nie było. Ale skoro jej nie było, to dlaczego tak boli?
Koreański reżyser i scenarzysta. Absolwent filozofii na uniwersytecie w Sogan. Do reżyserii wspiął się po kolejnych szczeblach filmowej kariery. Asystował na planach, zajmował się dystrybucją, w końcu zadebiutował jako 29-latek filmem The Moon Is... the Sun's Dream w 1992 roku. W kinie interesuje go zabawa gatunkami i archetypami, wyspecjalizował się też w filmowym okrucieństwie. Zrealizował słynną trylogię zemsty: Pan Zemsta, Oldboy, Pani Zemsta. W Hollywood zaś zrobił Stokera z Mią Wasikowską i Nicole Kidman.
1992 Daleun... haega kkuneun kkum / The Moon Is... the Sun's Dream
2002 Pan Zemsta / Boksuneun naui geot / Sympathy for Mr. Vengeance
2003 Oldboy / Oldeuboi
2005 Pani Zemsta / Chinjeolhan geumjassi / Lady Vengeance
2006 Jestem cyborgiem i to jest ok / Ssa-i-bo-geu-ji-man-gwen-chan-a / I'm a Cyborg, but That's OK
2013 Stoker
2016 Służąca / Agassi / The Handmaiden