Zapomnijcie o problemach bohaterów Joachima Triera. To w nowym filmie Kristoffera Borgliego spotkacie dwoje spośród najgorszych ludzi na świecie: Thomas jest pretensjonalnym artystą tworzącym instalacje z kradzionych mebli (przy okazji kradnie też inne rzeczy, np. najdroższe wino z restauracji); jego dziewczyna Signe pracuje zaś jako baristka i marzy, by ktoś ją dostrzegł. Oboje są znudzeni życiem i sobą nawzajem, ich rozmowy często zamieniają się w wymianę drobnych złośliwości. Nagle coś jednak się zmienia. Gdy Thomas odnosi sukces, Signe decyduje się wreszcie wyjść z jego cienia. Udawanie alergii na orzechy okazuje się niezbyt skutecznym pomysłem, więc dziewczyna sięga po znacznie bardziej radykalne środki. W Chorej na siebie Borgli połączył czarną komedię z bezlitosną społeczną satyrą (i szczyptą estetyki z filmów Cronenberga), przy okazji celnie nabijając się ze świata sztuki, mody i goniących za sensacją mediów.
Urodzony w Oslo reżyser, scenarzysta, montażysta i autor teledysków. Jego filmy krótkometrażowe były pokazywane w konkursowych sekcjach festiwali SXSW, Sundance i CPH:DOX. Chora na siebie miała premierę na tegorocznym festiwalu w Cannes w sekcji Un Certain Regard. Do swoich ulubionych twórców Borgli zalicza Davida Lyncha i Alexandre’a Payne’a.
2011 Molo (short)
2013 Whateverest (doc. short)
2014 Interneto Famous (short)
2017 DRIB
2018 A Place We Call Reality (short)
2019 It’s Not a Phase (short)
2020 Former cult Members Hears Music for the First Time (short)
2021 Eer (short)
2022 Chora na siebie / Syk Pike / Sick of Myself