Tematem pełnometrażowego debiutu Grzegorza Mołdy jest złe wychowanie. To intrygujący, przewrotny, by nie powiedzieć – zwodniczy film, będący połączeniem dramatu społecznego, czarnej komedii, dystopii i thrillera. Dokładnie zamknięte, skromnie wyposażone mieszkanie treningowe, w którym rozgrywa się akcja, służy resocjalizacji Karola (Michał Zieliński). Codziennie odwiedza go tu opiekunka Marta (debiutująca na ekranie choreografka i tancerka Agnieszka Kryst), żeby uczyć chłopaka dobrych manier, zachowania przy stole, czystości. Jednak ich relacja, ściśle ujęta w ramy regulaminu, niepostrzeżenie – i niebezpiecznie – wymyka się spod kontroli. Wychodząc od intymnej, kameralnej sytuacji, Mołda brawurowo kreśli na ekranie radykalną krytykę procesu wychowania do życia w rodzinie i społeczeństwie. Stawia przy tym prowokacyjne pytania o odległość, jaka dzieli wychowanie od tresury, bliskość od opresji, miłość od kontroli.
MFF w Karlowych Warach 2021 - First Cut+ and SUB-TI Award
Urodził się w 1993 roku, absolwent Gdyńskiej Szkoły Filmowej, twórca krótkometrażowego Końca widzenia, który miał swoją premierę w canneńskim konkursie krótkich metraży. Matecznik jest jego debiutem fabularnym. Na 2023 rok zaplanowana jest premiera najnowszej produkcji Mołdy, Zadry, musicalu o młodej raperce.
2017 Koniec widzenia / Time to Go (short)
2022 Matecznik / The Hatcher