Jeden z najbardziej nowohoryzontowych polskich filmów ostatnich lat. Minimalistyczna, opowiedziana głównie obrazami, niemal pozbawiona klasycznie rozumianej dramaturgii Anatomia przedstawia historię Miki (Karolina Kominek). 30-letnia kobieta wraca do Polski po dłuższej nieobecności. Kraj, w którym kiedyś czuła się jak w domu, wydaje jej się obcy, zimny i nieprzyjazny. To jednak dopiero początek niespodzianek. Prawdziwym szokiem okazuje się dla Miki spotkanie z cierpiącym na chorobę mózgu ojcem (Andrzej Poniedzielski). Mężczyzna zachowuje się tak, jakby przez ostatnie 20 lat świat stał w miejscu, a córka wciąż była podporządkowaną mu nastolatką. Chcąc lepiej zrozumieć ojca, Mika zatapia się we wspomnieniach, a granica między teraźniejszością a przeszłością coraz bardziej się zaciera. Prezentowany premierowo na festiwalu w Wenecji pełnometrażowy debiut Oli Jankowskiej zaintrygował zagranicznych dziennikarzy. Jeden z nich w recenzji dla portalu International Film Society przekonywał z zachwytem: Anatomia to wspaniały film, który zmusza nas do myślenia o tym, kim jesteśmy dla innych, o tym, co zostało z naszej przeszłości i jak bardzo definiuje to naszą teraźniejszość.
Kolkata IFF 2022 - najlepszy reżyser
Reżyserka i scenarzystka, pracująca w Polsce i w Wielkiej Brytanii. Studiowała reżyserię w Łódzkiej Szkole Filmowej oraz w National Film and Television School w Londynie. Zrealizowała kilkanaście krótkometrażowych filmów fabularnych i dokumentalnych, które były prezentowane na festiwalach na całym świecie. Anatomia to jej pełnometrażowy debiut fabularny, który miał swoją światową premierę na festiwalu w Wenecji. Od ponad pięciu lat uczy scenariopisarstwa w Łódzkiej Szkole Filmowej.
2009 Strawberry Fields (short)
2010 Wiatrołapy / Windcatchers (short, doc.)
2011 Pussycat (short)
2012 Fucking, Drifting, Grasping, City Lights (short)
2015 Solid Objects (short)
2019 I Was Here (doc.) (co-dir.)
2021 Anatomia