Najbardziej oryginalny francuski reżyser (a także scenarzysta, montażysta i operator) Quentin Dupieux straszył już swoich widzów za pomocą zabójczych opon, gigantycznych much ukrytych w bagażniku oraz skórzanych kurtek, zwłaszcza tych wykazujących mordercze zapędy. Teraz przestrzega przed piwnicami, choć z zupełnie innych powodów. W nowym domu Marie i Alaina, wygodnym i w porządnej dzielnicy, proste zejście po schodach to klucz do spełnienia nigdy niezrealizowanych marzeń. Ale jak możemy się spodziewać, w kinie Dupieux nie ma nic gorszego niż spełnione marzenia. W zupełnie wyjątkowym filmie o przemijaniu, pokazywanym w tym roku w Berlinie, reżyser odsłania przed nami nowe pokłady melancholii. Jak zwykle niczego nie wyjaśniając, z zaciekawieniem i współczuciem dla swoich bohaterów przygląda się iluzjom, których bez względu na wiek tak chętnie się chwytamy. A przy okazji śledzi też sposoby zapobiegania dysfunkcjom seksualnym w Japonii.
Urodzony w 1974 roku we Francji, reżyser i twórca muzyki elektronicznej znany jako Mr. Oizo. Karierę filmowca zaczął od teledysków, w tym popularnego klipu do własnego utworu Flat Beat, tego samego, w którym żółta kukiełka rytmicznie porusza głową. Jego reżyserskim debiutem był Steak. Sławę zdobył dzięki Morderczej oponie, której główną bohaterką jest, jak sugeruje tytuł, żądna krwi opona. W 2021 roku na Nowych Horyzontach była pokazywana jego komedia o wielkiej musze, Mandibules.
2010 Mordercza opona / Rubber
2012 Wrong
2013 Złe gliny / Wrong Cops
2014 Reality / Réalité
2019 Deerskin / Le daim
2020 Mandibules / Mandibles