12 lat po ukończeniu ostatniej części trylogii Qatsi Godfrey Reggio powraca z nowym wizualnym eksperymentem. Mnichamerykańskiego dokumentukontynuuje poszukiwania zapoczątkowane 30 lat temu w Koyaanisqatsi, zgłębiając relacje między człowiekiem, technologią a naturą. Goście to filmowa medytacja oparta na 74 czarno-białych, trwających około minuty kadrach, które zestawione są z muzyką skomponowaną przez stałego współpracownika reżysera, Philipa Glassa. Z ciemnego tła w zwolnionym tempie wyłaniają się ludzkie twarze, kamera wydobywa niemal niezauważalne ruchy mimiczne, nie pada żadne słowo. Tej panoramie stanów emocjonalnych – przywodzącej na myśl wideo-arty Billa Violi – towarzyszą ujęcia opuszczonych budynków, księżyca i zniszczonego przez powódź Nowego Orleanu, rodzinnego regionu Reggio. W kinie poetyckim nie ma jasnych interpretacji, znaczenie jest w oku widza, publiczność sama musi stać się narratorem i bohaterem tego filmu – wyjaśniał w jednym z wywiadów 75-letni reżyser.
Twórca słynnej trylogii filmowej Qatsi, której pierwsza część Koyaanisqatsi miała premierę w 1982 roku, a ostatnia Naqoyqatsi w 2002. Urodzony w 1940 roku w Nowym Orleanie, przez 14 lat był mnichem. Przez lata pracował w instytucjach zajmujących się resocjalizacją trudnej młodzieży. W połowie lat 70. zaczął tworzyć swój pierwszy projekt filmowy Koyaanisqatsi, wizyjny dokument będący oryginalnym połączeniem sugestywnych obrazów z muzyką. Od początku współpracuje z kompozytorem Philipem Glassem.
1982 Koyaanisqatsi
1988 Powaqqatsi
1992 Anima Mundi (short)
1995 Evidence (short)
2002 Naqoyqatsi
2013 Visitors