Wkraczamy w kolejne, po Barbarze (12. NH) i Czerwonym niebie (23. NH), dziwne lato u Christiana Petzolda. Na niemieckiej prowincji skwar leje się z nieba, jesteśmy pośrodku niczego w towarzystwie podejrzanie chłodnych bohaterów skrywających rodzinne tajemnice. Do jednej z rodzin niespodziewanie dołącza młoda pianistka Laura (w roli głównej muza reżysera Paula Beer), którą po wypadku samochodowym przygarnia Betty (Barbara Auer), jej mąż i syn. Przechodząca psychiczną rekonwalescencję kobieta przyjmuje bezinteresowną miłość, dołączając do na pozór normalnie funkcjonującej rodziny. Tragedia staje się tym samym nowym początkiem dla relacji czworga osób, które potrzebują bliskości w różnym wymiarze: siostrzanym, matczynym czy erotycznym. Coś wisi jednak w powietrzu i nie jest to wyłącznie ciężkie letnie powietrze. I jeśli nawet nonszalancko przygotowywany przez Petzolda plot twist nie zaskoczy was, to nie znaczy, że był to najważniejszy element tej układanki. Albo że miał to być w ogóle plot twist.
Jeden z czołowych współczesnych reżyserów kina niemieckiego. Absolwent studiów teatralnych na Wolnym Uniwersytecie Niemieckim oraz filmowych w Niemieckiej Akademii Filmowej i Telewizyjnej. Odkrył dla kina takie nazwiska jak Nina Hoss czy Paula Beer. Po debiutanckim Pilotinnen (1995) zwrócił na siebie uwagę odważnym obrazem domniemanych terrorystów pt. Decyzja (2000), za który otrzymał najważniejszą niemiecką nagrodę filmową. Kolejne dzieła Petzolda były pokazywane na najważniejszych festiwalach na świecie, a najbardziej znany tytuł w jego dorobku – Barbara (2012) – nagrodzono Srebrnym Niedźwiedziem za reżyserię na Berlinale. Członek jury na 74. MFF w Berlinie i na 77. MFF w Wenecji.
1995 Pilotinnen
2000 Decyzja / Die innere Sicherheit
2005 Duchy / Gespenster
2007 Yella
2012 Barbara
2014 Feniks / Phoenix
2018 Tranzyt / Transit
2020 Undine
2023 Czerwone niebo / Roter Himmel / Afire