English

Na fali. Rusza sprzedaż akredytacji branżowych i dziennikarskich

Dzisiaj
Vermiglio, reż. Maura Delpero
Podsumowując. Co już wiemy o programie 25. MFF BNP Paribas Nowe Horyzonty?

Ich już odkryliśmy i to wiemy na pewno: są utalentowani, odważni, sprawni warsztatowo i prezentują unikatowe wrażliwości. A my chcemy trzymać rękę na pulsie, a może raczej: odnotowywać przypływy – i sprawdzać, co nowego zaprezentują nam twórcy i twórczynie, którzy nie tak dawno temu debiutowali, a którzy nadal znajdują się na fali wznoszącej kina artystycznego. 

Sekcja Fale na dobre rozgościła się zatem w programie festiwalu, a my prezentujemy pierwsze tytuły, które będzie można zobaczyć w jej ramach podczas 25. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego BNP Paribas Nowe Horyzonty (17-27 lipca, do 3 sierpnia online). Okazja do śledzenia Fal jest tym bardziej wyjątkowa, bo dziś rusza sprzedaż akredytacji branżowych i dziennikarskich na festiwal.

Zamów akredytację dziennikarską

Zamów akredytację branżową

Na czele sekcji Fale płynie intymne, opowiadające o śladach przeszłości odbitych w tu i teraz Vermiglio Maury Delpero (dystrybucja w Polsce: Gutek Film), a tuż obok dryfują Queerpanorama Juna Li oraz Ari Léonor Serraille.

Na wzburzonych festiwalowych wodach dobrze surfuje się z karnetem – tym bardziej, że można  kupić ze specjalną zniżką dzięki karcie filmowej Visa od BNP Paribas.

Kup karnet

Czytaj więcej o karnetach

Vermiglio, reż. Maura Delpero

Jeden z największych przebojów włoskiego kina, Vermiglio to opowieść o miłości, zdradzie i odkupieniu, osadzona w surowym, oszałamiająco pięknym krajobrazie włoskich Alp. Zainspirowana historią własnej rodziny Maura Delpero – jedna z najciekawszych włoskich reżyserek – portretuje  życie małej społeczności w czasie wielkich przemian. Rozgrywający się w 1944 roku, w ostatnich miesiącach II wojny światowej dramat opowiada o rodzinie, której życie zmienia pojawienie się we wsi dezertera. Chłopak wiąże się z jedną z córek miejscowego nauczyciela. Subtelny film Delpero jest jak pocztówka wysłana w przyszłość, pod śniegiem, kostiumem i pieczołowicie oddanymi detalami surowej egzystencji kryje się porywająca, żywa, przejmująca historia o tym, jak wpływają na nas odległe zdarzenia i decyzje. Zniuansowany, pełen emocji Vermiglio zdobył Nagrodę Jury festiwalu w Wenecji, był też włoskim kandydatem do Oscara.

Film trafi później do polskich kin dzięki Gutek Film.

Queerpanorama, reż. Jun Li

Papierosy powoli cię zabiją – przeczytać można na etykietach wyrobów tytoniowych sprzedawanych w Hongkongu. Dryfujący po nim młody mężczyzna mówi, że właśnie stopniowym umieraniem zajmuje się w życiu. Czas mija mu na spotkaniach z kolejnymi kochankami, które pozwalają zaznać rozkoszy, ale i odkrywać queerową panoramę Pachnącego Portu. Wśród poznanych mężczyzn jest Irańczyk doktoryzujący się z mikrobiologii i grający po nocach rave’y, Taj od piętnastu lat mieszkający w hotelu robotniczym czy lubiąca crossdressing brytyjsko-tajwańska para. Podczas każdego kolejnego zbliżenia, bezimienny bohater przybiera tożsamość poprzedniego kochanka. Być może w ten sposób mierzy się z problemami z własną – rozpostartą w Hongkongu między tradycjami kantońskimi i mandaryńskimi, latami wpływów brytyjskich oraz kulturami przybyszów z całego świata? Jego zachowanie podszyte jest tyleż ciekawością i pożądaniem, co głębokim smutkiem, w którym czuć echo stłumionej parasolowej rewolucji. W Queerpanorama młody reżyser Jun Li tworzy szczery portret homoseksualnego doświadczenia życia w wielkim mieście. Łączy go z namysłem nad specyfiką samej metropolii, której osobliwa architektura, skomplikowana historia i niepewna teraźniejszość pozostawiają nieco inne ślady w każdym jej mieszkańcu. (autor opisu: Adam Kruk)

Ari, reż. Léonor Serraille

Na twarzy Ariego odbija się mieszanina smutku, niepewności i lęku. 27-letni nauczyciel-stażysta nie sprawdza się w pracy i zostaje wyrzucony z domu przez ojca. Bohater zaczyna błądzić po mieście i spotykać dawnych znajomych. Szybko wracają do niego wspomnienia, pytania, wątpliwości... W swoim trzecim pełnometrażowym filmie Léonor Serraille szkicuje portret nadwrażliwego, kruchego mężczyzny, który nie pasuje do współczesnego świata. Reżyserka darzy Ariego wielką czułością i sympatią, ale widzi też, że nie uporał się z trudnymi emocjami i tkwi zamknięty we własnej głowie. Andranic Manet ożywia tytułową postać z wyczuciem, psychologiczną głębią oraz rzadką naturalnością. Jego delikatna uroda i miękkie spojrzenie sprawiają, że łatwiej nam empatyzować z Arim i utożsamić się z problemami bohatera. Zdjęcia Sébastiena Buchmanna (Pasażerowie nocy) zachwycają natomiast delikatnymi, zmysłowymi fakturami, odsłaniając powszednią urodę miasta. Film – w kameralnej wyciszonej formie – opowiada o świecie obojętnym na prywatne tragedie oraz ludziach próbujących odzyskać poczucie stabilności. (autor opisu: Wojciech Tutaj)

Akredytacje dziennikarskie i branżowe

Akredytacje dziennikarskie i akredytacje branżowe mogą zakupić (odpowiednio) dziennikarki/dziennikarze lub blogerki/blogerzy filmowi oraz przedstawicielki/przedstawiciele branży filmowej aktywni zawodowo. Osoby posiadające akredytacje będą mogły obejrzeć maksymalnie 50 filmów na pokazach stacjonarnych oraz uczestniczyć w wydarzeniach skierowanych do dziennikarek/dziennikarzy i przedstawicielek/przedstawicieli branży. Koszt jednej akredytacji dziennikarskiej na cały festiwal wynosi 350 zł, z kolei branżowa kosztuje 490 zł.

Istnieje także możliwość zakupu akredytacji 6-dniowych w cenie 230 zł (dziennikarska) lub 340 zł (branżowa). W przypadku zakupu akredytacji 6-dniowej należy zadeklarować termin przyjazdu – prosimy o uważne wypełnienie tego pola; terminu nie będzie można zmienić po zakupie. Akredytacje dziennikarska i branżowa nie uprawniają do korzystania z festiwalu online (będą sprzedawane osobne pakiety dostępów lub pojedyncze dostępy do filmów prezentowanych online).

Uwaga! Liczba wszystkich akredytacji jest ograniczona. Sprzedaż akredytacji zakończy się 17 czerwca lub w momencie wyczerpania puli.

Szczegółowe zasady zakupu i korzystania z akredytacji dziennikarskich dostępne są tutaj; z akredytacji branżowych – tutaj.

W razie pytań związanych z akredytacjami dziennikarskimi prosimy o kontakt z Dominiką Baranowską: dominika.baranowska@nowehoryzonty.pl lub Stanisławem Abramikiem: stanislaw.abramik@nowehoryzonty.pl. W sprawie akredytacji branżowych prosimy pisać do Weroniki Czołnowskiej: weronika.czolnowska@nowehoryzonty.pl

Na 25. Międzynarodowy Festiwal Filmowy BNP Paribas Nowe Horyzonty we Wrocławiu zapraszamy w dniach 17-27 lipca, zaś o tydzień dłużej, do 3 sierpnia, festiwal będzie można zaprosić do swojego domu – za sprawą jego wirtualnej odsłony. Pełny program wydarzenia ogłosimy 1 lipca.


czytaj także
Nowe Horyzonty VOD „Minghun” z Marcinem Dorocińskim w roli głównej na NH VOD 2/05/25
Program „Together” Michaela Shanksa rozgrzeje Nocne Szaleństwo 29/04/25
Branża Zgłoś swój projekt na Polish Days lub Studio Nowe Horyzonty+ 25/04/25
Program Kontrowersyjnie? Dobrze. Podróż do źródeł Nowych Horyzontów 24/04/25

Newsletter

OK