English

„Together” Michaela Shanksa rozgrzeje Nocne Szaleństwo

Wczoraj
Together, reż. Michael Shanks
Zgłoś swój projekt na Polish Days lub Studio Nowe Horyzonty+

Wiemy, że kochacie tę sekcję na zabój. Nic dziwnego: tutaj dzieją się prawdziwe cuda, łączą rzeczy teoretycznie nieprzystawalne, a twórcy z uśmiechem na ustach palą podręczniki z zasadami klasycznego kina. My również wyznajemy miłość Nocnemu Szaleństwu i ogłoszenia programowe zaczynamy z wysokiego C: highlightem sekcji będzie Together Michaela Shanksa – wizjonerski horror, który zachwyci fanów Substancji i dzieł Cronenberga.

Together to przysłowiowe trzęsienie ziemi, po którym napięcie będzie rosło jeszcze mocniej. Przed Wami potężna dawka kina łamiącego schematy i robiącego krwawy koktajl z gatunków. W programie ponadto m.in.: mordercze jednorożce, szpiedzy na francuskiej riwierze, zbrodnia na brytyjskim bezdrożu oraz podróż do ekstatycznych najntisów w Rumunii. Wszystko zobaczycie podczas 25. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego BNP Paribas Nowe Horyzonty (17-27 lipca we Wrocławiu, do 3 sierpnia online).

Przepustka do Nocnego Szaleństwa? To oczywiście festiwalowy karnet, który możecie kupić ze specjalną zniżką dzięki karcie filmowej Visa od BNP Paribas.

Kup karnet

Czytaj więcej o karnetach

Pełnokrwiste menu

Dziś zaostrzamy apetyt i prezentujemy część programu Nocnego Szaleństwa. W trakcie festiwalu zobaczycie m.in.: przebój festiwalu Sundance, kolejną perłę w koronie nowej fali body horrorów – Together Michaela Shanksa, z Dave’m Franco i Alison Brie w roli pary, która zaczyna stawać się dosłownie nierozłączna (dystrybucja w Polsce: Monolith Films); krwawą anty-baśń Śmierć jednorożca Alexa Scharfmana – gdzie Paul Rudd i Jenna Ortega ponownie udowadniają, jak potrafią bawić się swoim wizerunkiem Hollywoodzkich gwiazd; ukłon w stronę kultowych produkcji z nurtu Eurospy – Błysk diamentu śmierci Hélène Cattet i Brunona Forzaniego – z ducha seventiesowy, najlepszy film o Bondzie bez udziału Bonda (dystrybucja w Polsce: Velvet Spoon); przypominające Locke’a na sterydach, mroczne Hallow Road Babaka Anvariego – aktorskie tour de force Rosamund Pike i Matthew Rhysa oraz wspomniane we wcześniejszym ogłoszeniu Osiem pocztówek z Utopii Radu Jude – fascynująca podróż przez audiowizualne śmieci, jakie pozostawił po sobie świat rumuńskiej reklamy z czasów transformacji ustrojowej.

Together, reż. Michael Shanks 

Przebój tegorocznego festiwalu Sundance spod znaku kultowej już Substancji. Together mógłby wyjść spod ręki Davida Cronenberga, gdyby ten miał więcej poczucia humoru. Zakochani Millie i Tim wprowadzają się do pięknego domu w idyllicznej małej miejscowości. Wszystko wskazuje na to, że tu ich uczucie będzie mogło w pełni rozkwitnąć. Jednak na skutek pewnego pozornie drobnego incydentu wszystko, co ich łączy zaczyna przybierać niepokojącą formę. Ich związek, ich życie, ich fizyczność wkrótce ulegną przerażającej transformacji.

Śmierć jednorożca (Death of a Unicorn), reż. Alex Scharfman

Śmieszno-straszny film debiutującego Alexa Scharfmana to ostateczne pożegnanie z dziecięcym wspomnieniem o My Little Pony: jednorożce nie czekają już na to, żeby ktoś rozczesywał im tęczowe grzywy. Są wściekłe, żądne brutalnej zemsty i, szczerze mówiąc, mają swoje powody. Kiedy pochłonięty pracą ojciec i jego nastoletnia córka przypadkiem potrącają jednego z nich, szybko przekonują się, że plotki o nadzwyczajnej mocy wcale nie są przesadzone. Niestety, jak udowadniał już Spielberg w Parku jurajskim, chciwi ludzie zawsze posuną się zbyt daleko (opis: Marta Bałaga).

Błysk diamentu śmierci (Reflet dans un diamant mort), reż. Hélène Cattet, Bruno Forzani

W klimatycznym hotelu na malowniczej Riwierze Francuskiej spędza emeryturę wystrojony w biały garnitur John. Jedno spojrzenie na skąpane w morskiej pianie ciało młodej kobiety i wspomnienia zawodowej przeszłości powracają. Hélène Cattet i Bruno Forzani (Amer – 10. NH; Niech ciała się opalają – 18. NH), mistrzowie postmodernistycznych hołdów dla giallo, nawiązują tu do bondowskiej ikonografii, pulpowych klasyków, a duchowo blisko im do kina Alaina Resnais’go. Zapewniają intensywne doświadczenie audiowizualne, w którym nie brak charakterystycznych znaków ich twórczości jak dynamiczny montaż, gra krzykliwymi barwami czy zmyślnie użyty split screen (opis: Julia Palmowska).

Hallow Road, reż. Babak Anvari

W nocy wszystkie dźwięki wydają się głośniejsze, a co dopiero późny telefon od córki, która po rodzinnej awanturze spowodowała wypadek samochodowy. „Ofiara jeszcze oddycha”– przyznaje. Jej rodzice wyruszają w niekończącą się drogę w ciemność, próbując pomóc swojemu dziecku, jednocześnie nie będąc w stanie uwierzyć w jej kłamstwa. Czy powinna przyznać się do winy? W swoim minimalistycznym thrillerze reżyser Babak Anvari siedzi tuż obok, nie opuszczając pędzącego samochodu. Przysłuchując się coraz bardziej bolesnej rozmowie i wzajemnym wyrzutom.

Partnerem sekcji jest Portal Immersja – znajdziecie tam zapowiedzi, recenzje, a w trakcie festiwalu również wywiady z twórcami. 

Na 25. Międzynarodowy Festiwal Filmowy BNP Paribas Nowe Horyzonty we Wrocławiu zapraszamy w dniach 17-27 lipca, zaś o tydzień dłużej, do 3 sierpnia, festiwal będzie można zaprosić do swojego domu – za sprawą jego wirtualnej odsłony. Pełny program wydarzenia ogłosimy 1 lipca.


czytaj także
Program Kontrowersyjnie? Dobrze. Podróż do źródeł Nowych Horyzontów 24/04/25
Polecamy Wyśpij się dobrze! Lista rekomendowanych hoteli podczas Nowych Horyzontów 23/04/25
Program Ujawniamy pierwsze tytuły z programu sekcji Lost Lost Lost 22/04/25
Nowe Horyzonty VOD Na krótko! Filmy Wajda Studio na Nowych Horyzontach VOD 18/04/25

Newsletter

OK