Zaskakująca wolta autorki przebojowych Córek dancingu (nagrodzonych m.in. na prestiżowym festiwalu Sundance), która zwraca się w stronę mroku, tajemnicy i intensywnych emocji. Nad samą Fugą unosi się duch Davida Lyncha: najnowszy film Agnieszki Smoczyńskiej jest zbliżony nastrojem do Zagubionej autostrady czy Mulholland Drive.
Kinga w niewyjaśnionych okolicznościach zniknęła z życia swojego męża i synka, ale po ponad dwóch latach powraca. Teraz nazywa się Alicja i cierpi na amnezję. Po występie w telewizji rodzina rozpoznaje w niej zaginioną bliską. W ten sposób rozpoczyna się fascynujące i wnikliwe studium kobiecej tożsamości, w którym Gabriela Muskała – aktorka i autorka scenariusza jednocześnie – koncertowo oddaje niepokoje, rozgoryczenie i wewnętrzne rozdarcie Alicji/Kingi. Kobiety, która zmuszona jest ponownie odnaleźć się jako żona, matka, córka, przyjaciółka. Jej bliscy również są zaskoczeni jej nagłym powrotem, w chwili gdy właściwie pogodzili się ze stratą. Nie tylko więc Alicja nie poznaje krewnych i znajomych, również oni nie rozpoznają w niej dawnej Kingi.
Fuga – prezentowana w Tygodniu Krytyki w Cannes – to kolejne polskie dzieło imponujące narracyjną świeżością i wizualną odwagą.