Niezmordowany Quentin Dupieux atakuje po raz trzeci w tym sezonie błyskotliwym, szkatułkowym żartem, który otwierał tegoroczny festiwal w Cannes. Drugi akt to zgrabna satyra na branżę filmową – nadąsanych aktorów, zakompleksionych celebrytów, coraz wyraźniejszą poprawność polityczną, a nawet na wizję kina tworzonego za pomocą sztucznej inteligencji. Autor Deerskin tradycyjnie miesza rzeczywistość z fikcją, prawdę z fałszem, film z filmem i być może jeszcze jednym filmem, żeby widza sprowokować, rozśmieszyć, zgubić i klepnąć w tył głowy. By tego dokonać, tym razem zatrudnił prawdziwy zastęp gwiazd francuskiego kina. Léa Seydoux, Louis Garrel, Vincent Lindon i Raphaël Quenard grają, chodzą, siedzą, rozmawiają między sobą i do kamery, tej fikcyjnej, ale też machają do nas. Jeśli lubicie takie metazabawy, to tu dostaniecie 100 procent Quentina w Quentinie.
Reżyser i scenarzysta urodzony w 1974 roku w Paryżu. Początkowo zasłynął jako autor muzyki elektronicznej tworzący pod pseudonimem Mr. Oizo. Reżyserską karierę zaczynał od kręcenia teledysków. Jego pełnoprawnym debiutem był film Steak z 2007 roku. Szerszy rozgłos zyskał dzięki Morderczej oponie. Wraz z kolejnymi filmami ugruntowywał swoją pozycję jednego z największych ekscentryków współczesnego kina – artysty o szalonej, anarchicznej wyobraźni. Podczas Nowych Horyzontów pokazywane były m.in. jego Deerskin oraz Mandibules.
2010 Mordercza opona / Rubber
2012 Wrong
2014 Réalité / Reality
2019 Deerskin / La Daim
2020 Mandibules / Mandibles
2023 Daaaaaalí!
2024 Drugi akt / Le deuxième acte / The Second Act