Wkraczamy w (cyfrowy) świat Kity, awatara, którego Martine Syms umieściła w cyklu swoich prac. Medytacja pokazuje, jak tytułowy rytuał wpływa na wewnętrzne i zewnętrzne skupienie. Jest gestem, który prowadzi do zwiększonej – i bardzo potrzebnej – mocy. Zezwalamy naszym umysłom na obecność i otwarcie, zezwalamy ciałom, by odpowiadały. Wspominamy i pozwalamy, by wszystko, czego tylko potrzebujemy, zapadło głęboko w nasze wnętrze.
Uzyskała tytuł magistra sztuki w Bard College, Annandale-on-Hudson (NY) (2017) oraz tytuł licencjata w The School of the Art Institute of Chicago (IL) (2007). Zdobyła szerokie uznanie, łącząc w swoich pracach konceptualną oryginalność, humor i komentarz społeczny. Używając kombinacji wideo, instalacji i performansu oraz eksplorując różne formy narracji, Syms bada reprezentacje czarnej tożsamości oraz jej związek z myślą feministyczną i radykalnymi tradycjami. Oparta na badaniach praktyka Syms często odwołuje się do tożsamości odgrywanych lub narzucanych, siły gestu oraz nierówności płciowych i rasowych.
2017 Incense, Sweaters & Ice
2020 She Mad (series)
2021 Soliloquy (short)
2022 The African Desperate