Jedyny pokaz w Polsce filmu, który stał się kultowy, zanim ktokolwiek go obejrzał! Aggro (aggressive behaviour) w slangu oznacza rozróbę, ale tytuł bardziej niż do samej fabuły odnosi się do tego, co najnowsze dzieło Harmony’ego Korine’ a robi z widzami podczas projekcji. Pokazywany na festiwalach w Wenecji i Toronto Aggro Dr1ft jest wersją ekstremalną stylu, jaki kojarzymy ze słynnym enfant terrible amerykańskiego kina. Zawiera treści drastyczne, seks i przemoc, wszystko to, co u Korine’a pociągające i odrażające jednocześnie. Historia jest zresztą prosta: BO, melancholijny płatny morderca, ma pozbyć się demonicznego bossa narkotykowego z Florydy. Aggro Dr1ft – być może pierwszy sensoryczny, eksperymentalny film akcji – został nakręcony w całości kamerą termowizyjną, co nadaje jego bohaterom przerażający, odczłowieczony wygląd, ale i przenosi ich w mityczny wymiar, jakby do świata równoległego, do estetycznie nowatorskiej (też pod względem ścieżki dźwiękowej) gry. Reżyser Spring Breakers twierdził zresztą w wywiadach, że właściwie nie zamierzał robić „filmu”. Gdzie zatem Aggro Dr1ft, swoisty „obraz” czy też „doświadczenie”, znalazłby lepsze miejsce i porę niż w letni wieczór na ekranie sali numer 1 podczas Nowych Horyzontów.
Kultowy amerykański filmowiec urodzony w 1973 roku, wciąż uważany za enfant terrible współczesnego kina. Już jako nastolatek współtworzył scenariusz do kontrowersyjnych Dzieciaków. Jako reżyser zadebiutował filmem Skrawki, do którego fanów zalicza się sam Werner Herzog. Później bawił się regułami Dogmy 95 w Julien Donkey-Boy, zaskakiwał w Spring Breakers i Plażowym haju. Jego najnowszy film Aggro Dr1ft zadebiutował na festiwalu w Wenecji.
1997 Gummo
1999 Julien Donkey-Boy
2007 Mister Lonely
2009 Trash Humpers
2012 Czwarty wymiar / The Fourth Dimension (co-dir.)
2012 Spring Breakers
2019 Plażowy haj / The Beach Bum