Głosy z minionych epok snują mityczne opowieści o niepewnych lądach, przez które (nadal) musimy przejść. Film łączy antropologiczne materiały filmowe z lat 60. ze zrealizowanymi współcześnie nagraniami zrytualizowanej, codziennej rutyny starej kobiety. Do przeszłości nawiązuje też jego forma wizualna – został nakręcony na przeterminowanej kolorowej taśmie 16 mm, która została wywołana ręcznie. W doczesności i materialności miejsca liminalnego znajdujemy resztki śladów tego, co niegdyś stanowiło socjokulturową topografię zbiorowego imaginarium czarownic na Teneryfie.
Współpracujący ze sobą od lat hiszpańscy filmowcy, których prace badają relację pomiędzy mitologią, historią i materializmem. Helena Girón urodziła się w Santiago de Compostela w 1988 roku, Samuel M. Delgado na Teneryfie w 1987. Wspólnie zrealizowali kilka krótkich metraży pokazywanych na międzynarodowych festiwalach, m.in. w Rotterdamie, Toronto czy Locarno: Bez Boga i świętej Marii (2015), Montañas Ardientes que Vomitan Fuego (2016), Plus Ultra (2017), Irmandade (2019). Są też autorami wizualnych instalacji. Nagrodzony w Wenecji i San Sebastián film Oni niosą śmierć, który został pokazany na Nowych Horyzontach w sekcji Lost Lost Lost w 2022 roku, był ich pełnometrażowym debiutem.
2015 Bez Boga i świętej Marii / Sin Dios ni Santa María / Neither God Nor Santa Maria (short)
2016 Montañas Ardientes que Vomitan Fuego / Burning Mountains that Spew Flame (short)
2017 Plus Ultra (short)
2019 Irmandade (short)
2021 Oni niosą śmierć / Eles transportan a morte / They Carry Death
2023 Bloom (short)