Kolejny w tym roku film wyprodukowany przez Emmę Stone, wspierającą młodych twórców na początku artystycznej drogi. I Saw the TV Glow Jane Schoenbrun zostało nazwane przez Richada Brody’ego z „New Yorkera” pogłębioną wizją doświadczenia osób trans. Podobnie jak w swoim poprzednim filmie (Wszyscy idziemy na wystawę światową, pokazywany na American Film Festivalu), reżyserka przekuwa własne przeżycia związane z tożsamością w dramat psychologiczny z elementami horroru. Historia obejmuje 20 lat – od momentu, w którym 13-letni samotnik Owen (Justice Smith) poznaje starszą o dwa lata homoseksualną Maddy (Brigette Lundy-Paine). Oboje łączy fascynacja serialem telewizyjnym The Pink Opaque, opowiadającym o parze dziewcząt, które za pomocą magii walczą z potworami. Sytuacja bohaterów komplikuje się, gdy serial zostaje zdjęty z anteny. Obok młodej obsady w filmie pojawiają się też muzycy Phoebe Bridgers, Haley Dahl z zespołem Sloppy Jane i Kristina Esfandiari (King Woman), a ich utwory wykorzystano w w ścieżce dźwiękowej, za którą odpowiedzialny jest Alex G.
MFF w Seattle 2024 - Seattle Film Critics Society Feature Film Award
Niebinarna osoba producencka, tworząca scenariusze, zajmująca się reżyserią i aktorstwem, czasem publikuje też w „Filmmaker Magazine”. Współtworzy program The Eyeslicer, realizowany m.in. z Davidem Lowerym, Arim Asterem, braćmi Zellner czy Shaką Kingiem. Projekt pokazywany był w MoMA, na festiwalu Tribeca, w Rotterdamie, a także w najstarszym w Stanach kinie porno w Kansas City. Nowy film Schoenbrun I Saw the TV Glow, podobnie jak poprzedni Wszyscy idziemy na wystawę światową, miał premierę na Sundance.
2018 A Self-Induced Hallucination (doc.)
2021 Wszyscy idziemy na wystawę światową / We’re All Going to the World’s Fair
2024 I Saw the TV Glow