Według wszelkich źródeł: najlepszy film koncertowy w historii kina. Jonathan Demme (Milczenie owiec), mistrz dokumentów muzycznych, jest bliski perfekcji w przenoszeniu na ekran kinowy emocji towarzyszących scenicznej ekstazie. W Stop Making Sense zadanie było jednak łatwiejsze: gdy w centrum stoi David Byrne, kamera zdaje się samoistnie dostrajać do jego energii. Lider Talking Heads jest zresztą od dekad spowinowacony z kinem i wyczuwa jego potrzeby (dwa lata później, w 1986 roku, sam wyreżyseruje Prawdziwe historie), rusza się jak wytrawny tancerz i ma smykałkę do wizualnej ekstrawagancji (to na potrzeby tych koncertów przywdziewał słynny, ogromny szary garnitur). W filmie można usłyszeć wszystkie hity Talking Heads – Burning Down the House, Once in a Lifetime, Girlfriend Is Better czy This Must Be the Place (Naive Melody) – przekształcone w musicalowe numery.
Patrycja Mucha (Timeless FF)
Drugi, specjalny pokaz filmu odbędzie się 23 lipca w Klubie Festiwalowym w Arsenale i będzie poprzedzony quizem filmowym Watching Closely.
(1944-2017) Był amerykańskim reżyserem i scenarzystą, który rozpoczął swoją karierę od współpracy z producentem filmów klasy B Rogerem Cormanem. Najbardziej znany jest z dwóch filmów będących połączeniem komedii, romansu i akcji, Dzika namiętność (1986) i Poślubiona mafii (1988), a także z thrillera psychologicznego Milczenie owiec (1991), za który zdobył Oscara. Wyreżyserował też kilka filmów koncertowych, z których najbardziej ceniony jest Stop Making Sense (1984).
1974 Caged Bird
1984 Stop Making Sense (concert movie)
1988 Poślubiona mafii / Married to the Mob
1991 Milczenie owiec / Silence of the Lambs
1993 Filadelfia / Philadelphia
2004 Kandydat / The Manchurian Candidate
2006 Neil Young: Serce ze złota / Neil Young: Heart of Gold (concert movie)