Dla Rainer historia i styl nigdy nie są niewinne, samo założenie opowiadania, jego sposób wyrazu, jest polityczny – pisał krytyk Richard Brody w odniesieniu do Przywilejów. Oto najbardziej zaangażowany, złożony, ale i przystępny film słynnej choreografki. Rozpoczyna się jako wielogłosowy dokument o społecznych i biologicznych aspektach menopauzy, w którym reżyserka zestawia wywiady z przeżywającymi klimakterium kobietami z fragmentami edukacyjnych programów telewizyjnych i reklamami leków. Następnie Przywileje ewoluują w rozbrajająco zabawny, anarchistyczny, szkatułkowy metafilm, ujawniający procesy opresji i władzy, obnażający uprzedzenia rasowe i genderowe, działanie pamięci, a także sposób, w jaki konstruowane są historie kobiet. Jenny, przyjaciółka czarnoskórej reżyserki o imieniu Yvonne, wspomina przed kamerą czasy, gdy mieszkała w portorykańskiej dzielnicy i była świadkiem gwałtu. W trakcie opowiadania uświadamia sobie, że przywilej przywilejowi nie jest równy.
Urodzona w 1934 roku w San Francisco choreografka, tancerka i twórczyni filmów. Zaczęła tańczyć w wieku 25 lat. Jej Manifest na nie (1965) oraz Trio A (1966) zrewolucjonizowały myślenie o tańcu. Rainer jest dziś jedną z niewielu żyjących artystek, które zmieniły definicję sztuki drugiej połowy XX wieku. Działając w zmaskulinizowanym środowisku awangardy między 1971 a 1996 rokiem, nakręciła siedem filmów, występując w roli reżyserki, producentki, scenarzystki i montażystki, a także aktorki, które w awangardowej formie łączą doświadczenia prywatne z feministycznym zaangażowaniem.
1972 Życie sceniczne / Lives of Performers
1974 Film o kobiecie, która... / Film About A Woman Who...
1976 Kristina Talking Pictures
1979 Podróże z Berlina/1971 / Journeys from Berlin/1971
1985 Mężczyzna, który zazdrościł kobietom / The Man Who Envied Women
1990 Przywileje / Privilege
1996 MORDERSTWO i morderstwo / MURDER and Murder