Jeśli któraś z bohaterek kina Yvonne Rainer miałaby posłużyć za alter ego reżyserki, byłaby nią Kristina, cyrkowa poskramiaczka dzikich zwierząt. Idea filmu narodziła się dzięki przypadkowemu znalezisku. W rękach Rainer znalazły się zdjęcia i listy miłosne pisane do treserki, emigrantki z Węgier, która pragnie zostać choreografką w Nowym Jorku. Inspiracją była też twórczość Virginii Woolf i styl Jean-Luca Godarda. Kristina to idealny amalgamat postaci realnej i wyimaginowanej, zbudowanej z doświadczeń własnych i innych źródeł. Tytułowe talking pictures to także „wymowne zdjęcia”, obrazy zagłady, które zapełniają ściany pomieszczenia, mówiące o traumach, osobistych i zbiorowych, przeszłych i dzisiejszych, o śmierci najbliższych, odejściu przyjaciela i matki. Choć zdjęcia obozów pozostają nieme, to pierwszy zrealizowany w kolorze film Rainer jest „mówiony”, zarówno ustami różnych Kristin (gra ją kilka kobiet), jak i tajemniczego Raula, marynarza, który dwukrotnie opuszcza bohaterkę.
Urodzona w 1934 roku w San Francisco choreografka, tancerka i twórczyni filmów. Zaczęła tańczyć w wieku 25 lat. Jej Manifest na nie (1965) oraz Trio A (1966) zrewolucjonizowały myślenie o tańcu. Rainer jest dziś jedną z niewielu żyjących artystek, które zmieniły definicję sztuki drugiej połowy XX wieku. Działając w zmaskulinizowanym środowisku awangardy między 1971 a 1996 rokiem, nakręciła siedem filmów, występując w roli reżyserki, producentki, scenarzystki i montażystki, a także aktorki, które w awangardowej formie łączą doświadczenia prywatne z feministycznym zaangażowaniem.
1972 Życie sceniczne / Lives of Performers
1974 Film o kobiecie, która... / Film About A Woman Who...
1976 Kristina Talking Pictures
1979 Podróże z Berlina/1971 / Journeys from Berlin/1971
1985 Mężczyzna, który zazdrościł kobietom / The Man Who Envied Women
1990 Przywileje / Privilege
1996 MORDERSTWO i morderstwo / MURDER and Murder