Pełnometrażowy debiut Yvonne Rainer to pierwszy krok w stronę awangardowego języka filmowego choreografki, która na 20 lat porzuciła taniec dla filmu. Nosi podtytuł Melodramat. Zafascynowana klasyką kina Rainer ceniła ten gatunek, daleki od minimalizmu i ascezy awangardy lat 70. (w mającym cechy melodramatu rozdziale Lulu w 35 scenach pojawia się odwołanie do Puszki Pandory G. W. Pabsta). Życie sceniczne to idealne dzieło przejściowe, jeszcze zanurzone w świecie tańca, wykorzystuje rejestracje prób do ostatniego spektaklu choreografki sprzed metamorfozy – Walk, She Said z zespołem Grand Union. Zawiera przedsmak stylu Rainer-reżyserki, zarys metody i bliski jej temat: opowiada o nieszczęśliwym trójkącie miłosnym, w którym mężczyzna nie może się zdecydować, z którą z dwóch kobiet chce pozostać. Film został nakręcony przez Babette Mangolte (operatorkę Chantal Alerman) na scenie, z udziałem Rainer i członków jej zespołu, ironicznie komentujących z offu zachowania bohaterów tekstami własnymi, ale i cytatami z Junga i odniesieniami do praktyki teatralnej.
Urodzona w 1934 roku w San Francisco choreografka, tancerka i twórczyni filmów. Zaczęła tańczyć w wieku 25 lat. Jej Manifest na nie (1965) oraz Trio A (1966) zrewolucjonizowały myślenie o tańcu. Rainer jest dziś jedną z niewielu żyjących artystek, które zmieniły definicję sztuki drugiej połowy XX wieku. Działając w zmaskulinizowanym środowisku awangardy między 1971 a 1996 rokiem, nakręciła siedem filmów, występując w roli reżyserki, producentki, scenarzystki i montażystki, a także aktorki, które w awangardowej formie łączą doświadczenia prywatne z feministycznym zaangażowaniem.
1972 Życie sceniczne / Lives of Performers
1974 Film o kobiecie, która... / Film About A Woman Who...
1976 Kristina Talking Pictures
1979 Podróże z Berlina/1971 / Journeys from Berlin/1971
1985 Mężczyzna, który zazdrościł kobietom / The Man Who Envied Women
1990 Przywileje / Privilege
1996 MORDERSTWO i morderstwo / MURDER and Murder