Debiut Brytyjki Georgii Oakley, zdobywca aż czterech Independent British Film Awards. Blue Jean brawurowo queeruje lata 80. w rytm ejtisowych przebojów, ale ten filmowy hit wybrzmiewa – szczególnie nad Wisłą – zaskakująco współcześnie. Oto bowiem zatroskany o młodzież rząd zakazuje „promowania homoseksualizmu”, a główna bohaterka, nauczycielka WF-u Jean, codziennie trenuje ukrywanie swojej orientacji. Wychodzi z szafy dopiero w lesbijskim barze, dokąd zagląda ze swoją dziewczyną. Napięcie, w jakim żyje zmuszona do prowadzenia podwójnego życia Jean, sięga zenitu, gdy w jej szkole pojawia się nowa uczennica. Kipiący rebeliancką energią film Oakley z elektryzującą Rosy McEwen bezlitośnie piętnuje homofobiczną Wielką Brytanię czasów Margaret Thatcher i sprytnie hakuje plan lekcji – zmieniając Blue Monday na Tęczowy Piątek.
Brytyjska scenarzystka i reżyserka, której wielokrotnie nagradzane filmy krótkometrażowe były pokazywane na międzynarodowych festiwalach, w tym na SXSW, TriBeCa, New York Film Festival i Galway Film Fleadh. Jej debiut fabularny Blue Jean miał premierę na festiwalu w Wenecji i był nominowany do nagrody BAFTA w kategorii najlepszy debiut.
2012 Hush (short)
2013 Frayed (short)
2014 Callow & Sons (short)
2017 Little Bird (short)
2018 We Did Not Fall from the Sky (short, doc.)
2022 Blue Jean