Często wymieniany jako jeden z pierwszych filmów nowej fali. Niezwykle stanowczy.
Film składa się z dwóch części: sceny z życia w wiosce rybackiej La Pointe Courte przeplatają się z sekwencjami kamery podążającej za pewną parą, tylko spacerującą i prowadzącą rozmowy. On pochodzi z La Pointe Courte, ona jest paryżanką. Po czterech latach stają w obliczu kryzysu związku. We wsi trwają przygotowanie do les Joutes – walki na kopie na wodzie. Para przychodzi na zabawę i zorganizowaną ucztę. Ta podwójna historia toczy się w jaskrawym świetle lata.
Urodzona w 1929 r. w Brukseli, ikona francuskiej Nowej Fali, bohaterka pełnej retrospektywy podczas ENH 2006. Jej wczesne filmy, La Pointe Courte, Cléo od piątej do siódmej i Szczęście, stanowią filar nowofalowej estetyki. W 1984 r. zrealizowała dokument Bez dachu i praw nagrodzony Złotym Lwem w Wenecji. Po śmierci męża, Jacquesa Demy, nakręciła o nim trzy wspomnieniowe obrazy, a w 2000 r. - skromny, nakręcony cyfrową kamerą dokument Zbieracze i zbieraczka.