Boleśnie szczery, halucynacyjny dialog między parą reżyserów, których niespodziewanie połączyło uczucie. Na ich związku kładzie się jednak cieniem – a może jest jego spoiwem? – tytułowa klątwa. Alkohol. To on jest trzecim partnerem w tej relacji. Satindar pije destrukcyjnie, idąc w ślady swojej zmarłej matki. Maria zaś próbuje go uchronić przed upadkiem, miotając się między złością, troską a rezygnacją. Snując tę osobistą opowieść, twórcy kreślą mentalny pejzaż (współ-)uzależnienia, a stan emocjonalnego i fizycznego splątania sugestywnie oddają za pomocą środków wizualnych. Negatywy ujęć, zmiany ostrości, spowolnione abstrakcyjne zbliżenia, gry odbić i cieni – to wszystko sprawia, że widz może się zanurzyć w bezradności i zagubieniu bohaterów. Z majaków i wyrzutów sumienia z czasem kiełkuje jednak nadzieja. To zaklinanie rzeczywistości czy nowy początek? Klątwa, choć mówi o problemie wielokrotnie podejmowanym w kinie, chwyta za gardło i nie daje spokoju długo po seansie. Czy to film-wołanie o pomoc, w którym stawką jest życie prawdziwego człowieka? Mocny, otrzeźwiający seans.
Urodzona w 1985 roku szwajcarska reżyserka i scenarzystka. Od 2009 roku realizuje krótkie metraże. W 2022 roku wraz z grupą innych filmowców stworzyła serię dokumentalną Futura! o różnych współczesnych wspólnotach. W pracy twórczej interesują ją silne, inspirujące kobiety.
2009 Luise (short)
2010 Cafe Gilberte (short)
2014 Beatrix (short)
2022 Futura! (TV series, doc., co-dir.)
2022 Klątwa / The Curse
Urodzony w 1980 roku indyjski reżyser. Jego średni metraż Kamakshi z 2015 roku miał premierę na Berlinale i był prezentowany na wielu innych festiwalach (Clermont-Ferrand, Kyoto, Glasgow).
2015 Kamakshi
2022 Klątwa / The Curse