El Mansouria to posiadłość rodziny Bechtani położona niedaleko Tangeru, oddzielona gęstym lasem od wioski, która od kilku dekad się rozrasta. Gdy majątek zostaje wystawiony na sprzedaż, wywiązuje się pełna napięć i intryg wojna między krewnymi a mieszkańcami wsi. Spory wokół posiadłości jeszcze bardziej eskalują, gdy sprawa wycieka do mediów. Fantazyjna historia marokańskiej dynastii to tylko jeden z wielu poziomów tego onirycznego i wizjonerskiego filmu. Kolejne warstwy otwierają się przed nami niczym zaklęte wrota, prowadząc krętymi ścieżkami w głąb tajemniczego lasu i jego ludzkich i nieludzkich mieszkańców. Przewodniczką, a zarazem narratorką jest cierpiąca na mutyzm nastoletnia córka spadkobiercy majątku. Posiadłość jest drugim pełnometrażowym filmem fabularnym marokańskiej reżyserki Leïli Kilani, która najczęściej realizuje dokumenty. Ta misternie utkana wizja upadku i odnowy rodziny przesycona jest również społeczną wrażliwością. Słychać tu odgłosy Arabskiej Wiosny, lecz polityczne wydarzenia wpisane są w sieć ezoterycznych powiązań, znaków i symboli. Niepowstrzymane są przecież ruchy gwiazd i siły rewolucji społecznych.
Urodzona w 1970 roku marokańska reżyserka, producentka i scenarzystka. Studiowała ekonomię oraz historię i cywilizację śródziemnomorską w L'École des hautes études en sciences sociales w Paryżu. Zanim zajęła się filmem, pracowała jako niezależna dziennikarka. Nakręciła dokumenty o życiu imigrantów w portowym mieście Tanger oraz o represyjnym reżimie marokańskiego króla Hassana II. Kilani zdobyła kilka nagród, w tym dla najlepszego reżysera na MFF w Taorminie w 2011 roku oraz Nagrodę Specjalną Jury na Międzynarodowym Festiwalu Filmów Niezależnych w Brukseli za film Sur la planche. Swój czas dzieli między Paryż a Tanger.
2003 Tanger, le rêve des brûleurs / Tangier, the Burning Dream (short doc.)
2003 Zad moultaka / Passage (doc.)
2009 Nos lieux interdits / Our Forbidden Places (doc.)
2011 Sur la planche / On the Plank
2023 Posiadłość / Indivision / Birdland