Valeria pragnie lepszego życia. Lepszego, czyli dostatniego, w którym nie musi martwić się o pieniądze i niepewne jutro. Za namową starszej siostry przyjeżdża z Ukrainy do Izraela, gdzie od lat Christina wiedzie dobre, choć pełne posłuszeństwa życie. Pracuje w salonie urody, ma oddanych przyjaciół, świetnie odnajduje się w kulturze żydowskiej i ma męża z zaaranżowanego małżeństwa. Michael jest brokerem, a po godzinach zajmuje się „sziduchem”, czyli zawodowym systemem swatania par w celach zarobkowych. Dla swojej szwagierki też znajduje wybranka, Eitana – ułożonego, ortodoksyjnego Żyda. W dobie globalizacji, również globalizacji uczuć, reżyserka Michal Vinik prowokacyjnie zderza ze sobą dwie kultury – podaje w wątpliwość zastałe role oraz hierarchię w relacjach kobiet i mężczyzn, bez względu na ich status cywilny czy patriarchalne społeczeństwo, jakim jest współczesny Izrael. Porusza też ciekawe kwestie: dlaczego dwoje dorosłych ludzi dobrowolnie zgadza się na coś zaaranżowanego przez kogoś innego? I czy zapewnienie dóbr materialnych to przepustka do godnego życia?
Pochodząca z Hajfy reżyserka i scenarzystka filmowa podejmująca w swoich filmach tematy feministyczne i LGBT+. Jest jedną z założycielek organizacji „Women in Film and Television Israel Forum”, działającej na rzecz równych szans dla kobiet w izraelskiej branży medialnej. Jej krótkometrażowy debiut Bait (2009), opowiadający o 17-letniej androgynicznej dziewczynie odkrywającej swoją kobiecość, był prezentowany na festiwalu Sundance. Jest współautorką internetowego komiksu The Smile That Is Never Erased. Barash (2015), jej pełnometrażowy debiut, miał swoją premierę na festiwalu w San Sebastián i rozpoczął międzynarodową karierę Vinik. Na co dzień wykłada reżyserię i scenariopisarstwo na uniwersytecie w Tel Awiwie.
2009 Bait (short)
2011 Reality Check (short)
2015 Barash
2016 Heroine
2022 Valeria wychodzi za mąż / Valeria mithatenet / Valeria Is Getting Married