Opowieść wypełniona nostalgiczną aurą końca lata i szerzej – małego końca świata, który znika w obliczu galopującej cywilizacji. W nagrodzonym Złotym Niedźwiedziem Alcarràs śledzimy blaski i cienie codziennego życia wielopokoleniowej rodziny z tytułowej wioski, która staje w obliczu utraty swojego gospodarstwa.
Alcarràs pełne jest intensywnych smaków i zapachów, które przywodzą na myśl choćby Tamte dni, tamte noce Luki Guadagnina i ma w sobie znaną z Lata 1993 (pamiętnego debiutu Carli Simón) autobiograficzną szczerość, ciepło i dyskretne poczucie humoru. W obu filmach umieszczenie w centrum dziecięcych bohaterów pozwoliło także na nadanie waloru niezwykłości pozornie błahym i codziennym wydarzeniom. Kameralne Alcarràs wykracza jednak poza ramy intymnego portretu rodziny i kieruje nasz wzrok również na palące problemy współczesności. Spokój prowincjonalnego świata zostaje tu bezpowrotnie zaburzony przez agresywne wtargnięcie postępu technologicznego. W obliczu tych wydarzeń bohaterowie muszą dokonać wyboru, który zaważy na ich dalszym losie. Co zwycięży: pragmatyzm, czy idealizm?
Katalońska reżyserka i scenarzystka urodzona w 1986 roku w Barcelonie, obok takich nazwisk jak Neus Ballús, Mar Coll, Meritxell Colell, Nely Reguera, Roser Aguilar przedstawicielka młodego pokolenia katalońskich filmowczyń. Dorastała w małym miasteczku Les Planes d'Hostoles. "Wychowałam się w wielkiej rodzinie, która jest dla mnie rezerwuarem opowieści, związków, uczuć i uwikłań - mówiła reżyserka. Oglądając i słuchając tych historii, zdecydowałam, że chcę robić filmy, by pokazać złożoność ludzkiej kondycji, a w szczególności złożoność relacji rodzinnych".
2009 Women (kr. m)
2010 Lovers (kr. m)
2012 Born Positive (dok., kr. m.)
2013 Lipstic (kr. m)
2015 Las pequeñas cosas (kr. m.)
2016 Llacunes (kr. m.)
2017 Lato 1993 / Estiu 1993 / Summer 1993