Nagrodzony w Cannes, najnowszy film mistrza azjatyckiego kina Apichatponga Weerasethakula.
Huk. Metaliczny, głośny, przeszywający – jakby wydobywał się z wnętrza planety. Taki dźwięk prześladuje Jessicę (fenomenalna Tilda Swinton) – atakuje ją podczas bezsennych nocy, zaskakuje w najmniej spodziewanych momentach jej podróży po Kolumbii. Ten dźwięk ją przeraża, ale również fascynuje. Czy postradała zmysły? Memoria to transcendentalna, hipnotyzująca podróż – opowieść o pamięci indywidualnej i zbiorowej, o tajemnym, niewidzialnym pomoście między teraźniejszością i przeszłością, o współczesnym świecie, który wydaje się wyhodowany, sztuczny i który łatwo można zainfekować. To film-sen, film-odyseja, unikalne doświadczenie zmysłowe, dźwiękowe i duchowe. To film, który pozostaje w widzu na zawsze.
Urodził się w Bangkoku w 1970 roku. Zamieszkał wraz z rodzicami w Khon Kaen, którzy pracowali w szpitalu. W 1994 roku uzyskał licencjat z architektury, by trzy lata później zostać magistrem sztuk plastycznych na Wydziale Filmowym w Chicago. Jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych niezależnych tajlandzkich reżyserów, pisze scenariusze i jest producentem filmowym. Debiutował w 2000 roku udanym i oryginalnym dokumentem Mysterious Object at Noon. Jego Wujek Boonmee, który potrafi przywołać swoje poprzednie wcielenia został nagrodzony Złotą Palmą w Cannes w 2010 roku.
1993 Bullet
1994 Kitchen and Bedroom
1998 Thirdworld
2000 Dokfa nai meuman / Mysterious Object at Noon
2002 Sud sanaeha / Blissfully Yours
2003 Hua jai tor ra nong / The Adventure of Iron Pussy
2004 Tropikalna gorączka / Sud pralat / Tropical Malady
2010 Wujek Boonmee, który potrafi przywołać swoje poprzednie wcielenia / Loong Boonmee raleuk chat / Uncle Boonmee Who Can Recall His Past Lives
2012 Mekong Hotel