Co brytyjski acid house ma wspólnego z pamiętnym strajkiem górników z lat 1984-85? Jak manifest Karola Marksa łączy się z nielegalnymi rejwami w postindustrialnych fabrykach? Dlaczego kultura soundsystemowa nie mogłaby zaistnieć bez wkładu czarnej i queerowej mniejszości? Te i inne ważne pytania wybrzmiewają w filmie dokumentalnym Jeremy’ego Dellera, który przybliża uczniom londyńskiej szkoły jeden z najbardziej burzliwych okresów z najnowszej historii Wielkiej Brytanii. Zrodzone z miłości do wolności Wszyscy na miejscu obrazuje kontrkulturowy wpływ muzyki house’owej na przemiany systemowe kraju, a także jej elektryzującą drogę z undergroundu do overgroundu. Dokument zaskakuje formą, stanowiąc rodzaj niebanalnego seminarium na temat młodzieżowego techno-oporu sprzed ery smartfonów i mediów społecznościowych. Wchodząc w międzypokoleniowy dialog z młodymi Brytyjczykami, Deller pokazuje, że muzyka elektroniczna, choć pozbawiona słów, może w istocie wyrażać więcej niż niejeden apel polityczny.
Jeden z najważniejszych współczesnych angielskich artystów konceptualnych – reżyser i dokumentalista, tworzący interdyscyplinarne filmy wideo oraz instalacje. Jego najsłynniejsze dzieło to Bitwa o Orgreave (2001), artystyczna rekonstrukcja starcia górników z policją z 1984 roku. W 2004 roku otrzymał prestiżową Nagrodę Turnera. Jego prace prezentowane były m.in. w londyńskim Tate Modern, Victoria & Albert Museum, na Biennale w Wenecji oraz w paryskim Palais de Tokyo.
2008 The Posters Came from the Wall
2012 The Bruce Lacey Experience
2019 Wszyscy na miejscu / Everybody in The Place: An Incomplete History of Britain 1984-1992