Pełnometrażowy debiut Athiny Rachel Tsangari. Reżyserka spędziła lata 90. w Stanach Zjednoczonych, studiując w Nowym Jorku i w Austin w Teksasie. Jej pierwszy film przenika więc duch amerykańskiego kina niezależnego, realizowanego kolektywnie po godzinach (na film składają się kręcone w ciągu pięciu lat epizody), z ekipą pełniącą różne funkcje za i przed kamerą (w czołówce pojawia się dziesięciu scenarzystów, w tym odtwórczyni głównej roli, Lizzie Curry Martinez). Petra Going – dziewczyna z kamerą w oczach, może cyborg, może filmowczyni pracująca dla tajemniczej agencji – podróżuje po całym świecie, obserwując i zbierając obrazy. Czy jest alter ego samej reżyserki, nazywającej siebie w tamtym okresie nomadką? Huston, Saloniki, Mexico City, Praga, Tokio, Moskwa, Tanger, Hawana, jezioro Travis w Teksasie. Większa część akcji rozgrywa się w przestrzeniach hotelowych, ale Tsangari szybko ucieka od „hotelowego modernizmu” à la Chantal Akerman, zanurzając się dynamicznie w kolejne gatunki (nie tylko) filmowe: film sensacyjny, pantonimę, musical, slapstick. Miesza ze sobą różne techniki (film kręcony był na różnych taśmach), wplata w fabułę elementy eseju, found footage i animacje (w tym kreskówkę poświęconą trabantom).
Studiowała literaturoznawstwo i filozofię na Uniwersytecie w Salonikach, sztukę performance na Uniwersytecie Nowojorskim oraz reżyserię na Uniwersytecie Teksańskim w Austin. Jej film dyplomowy The Slow Business of Going (2001) znajduje się w stałej kolekcji filmowej MoMA. Była współzałożycielką Międzynarodowego Festiwalu Filmów Krótkometrażowych Cinematexas (1997-2007). Jej drugi film pełnometrażowy Attenberg miał premierę w konkursie festiwalu w Wenecji w 2010 roku (nagroda Coppa Volpi dla Ariane Labed) i zdobył wiele nagród na festiwalach na całym świecie, m.in. Grand Prix 11. MFF Nowe Horyzonty. Jest współzałożycielką firmy Haos Film z siedzibą w Atenach, która ma w swoim dorobku trzy filmy wyreżyserowane przez Yorgosa Lanthimosa. Jej trzeci film fabularny Chevalier (2015) miał premierę na festiwalu w Locarno, a najnowszy Harvest (2024) w konkursie festiwalu w Wenecji.
1994 Fit (short)
2000 The Slow Business of Going
2010 Attenberg
2012 The Capsule (short)
2013 Venice 70: The Future Reloaded (doc)
2015 Chevalier
2024 Harvest