Najcichszy i najbardziej melancholijny film tegorocznego konkursu głównego festiwalu w Cannes. Japońska reżyserka Chie Hayakawa kilka lat temu zaskoczyła publiczność interesującą dystopią Plan 75. Teraz wybrała rewiry nieco bardziej intymne – świat dorastania pełen magii i samotności, piękna i naiwności, uśmiechu i bólu. Niczym w niedawnym Totemie Lili Avilés bohaterką filmu jest dziewczynka, która musi poradzić sobie z tym, że jej ukochany tata odchodzi. 11-letnia Fuki ucieka w świat wyobraźni, próbuje zdobyć przyjaciół, poradzić sobie ze światem, którego często nie rozumie. Hayakawa tworzy przepiękną, emocjonalną mozaikę wypełnioną zachwycającymi wizualnie impresjami rodem z obrazów mistrza Renoira. Portret dorastania w Tokio lat 80. ubiegłego wieku Japonka tka z czułością, niekiedy zaś z brutalną szczerością.
Urodzona w Tokio, studiowała fotografię w School of Visual Arts w Nowym Jorku. Jej filmy krótkometrażowe Identify This Girl (2000) i Photography of Zero (2003) zostały zaprezentowane na wystawie w SVA Gallery w Nowym Jorku.
2014 Niagara
2022 Plan 75
2025 Renoir / Runowâru / Renoir