W pyle wirującym na wietrze, w słońcu i w cieniu, w dzień i w nocy, z bliska i z oddali. Nagrodzony za ten film na festiwalu Cinéma du réel, artysta wizualny Zhou Tao nie ustaje w poszukiwaniach „logiki obrazu”, wykorzystując do tego celu usytuowany na pustyni Gobi industrialny projekt w budowie. Ćwiczenie site-specific dostarcza mu wiedzy nie tyle o prowadzonych tam pracach czy surowym charakterze naturalnego środowiska, ile o jego geometrii, kompozycji, skali poszczególnych elementów i ich relacji z tłem, zmianach kolorystyki w zależności od warunków pogodowych. Artysta, rejestrując, nie opisuje, a dywaguje. Tak, jak chciał Marcel Duchamp ustawiając w galerii swój słynny pisuar, Zhou Tao zamienia funkcję w formę i z przedmiotów i przestrzeni użytkowych kreuje świat nieprzystający do obiektywnego o nim wyobrażenia. Pozostając przy tym w nieustannym ruchu, chłonie i tworzy wrażenia, dając przemysłowej machinie nowe życie.
Chiński artysta urodzony w Hunan. Ukończył studia licencjackie z malarstwa olejnego oraz studia magisterskie z mieszanych mediów na Akademii Sztuk Pięknych w Guangzhou (Kanton). Poszukuje materiałów wizualnych i narracyjnych w odwiedzanych przez siebie miejscach i społecznościach, a następnie wykorzystuje je w swoich pracach filmowych. Brał udział w La Biennale di Venezia, Sharjah Biennale, Shanghai Biennale, Auckland Triennale, Taipei Biennale i in. Otrzymał wiele nagród, w tym na MFF w Locarno, Documenta Madrid, Międzynarodowym Festiwalu Filmów Krótkometrażowych w Oberhausen i nagrodę Fundacji Hana Nefkensa.
2011 South Stone (short)
2012 Collector (short)
2013 After Reality (short)
2015 Blue and Red (short)
2017 Jaskinia świata / The Worldly Cave / Fán Dòng (mid-length)
2019 Osmosis
2024 Obrzeża podstawy / The Periphery of the Base / The Periphery of the Base (mid-length)