Lee Chang-dong dla poczatkujących i średniozaawansowanych. Dokument Alaina Mazarsa to filmowy masterclass: tym cenniejszy, że opowiadając o własnej twórczości, Lee Chang-dong powraca także do kluczowych dla jego kina miejsc. Klasa z Poezji, most z Miętowego cukierka, mieszkanie bohaterki Sekretnego światła (w którym dziś mieści się kawiarnia) – to tylko niektóre ze słynnych lokacji. Sztuka ironii powtarza też zabieg znany z Miętowego cukierka: cofa nas w czasie. Od Płomieni do Zielonej ryby, od szczytu kariery do jej początków, a nawet wcześniej, do czasów dzieciństwa. Przemierzając ruiny przeszłości, reżyser opowiada o tym, co ukształtowało jego wyobraźnię i wrażliwość. Niezwykle szczery, momentami bardzo poruszający film Mazarsa uzupełniają wypowiedzi gwiazd kina Lee Chang-donga. Z tej układanki wyłania się portret niezwykłego filmowca, jednego z najbardziej przenikliwych, wrażliwych i skupionych artystów kina.
Urodzony w 1955 roku w Paryżu reżyser i scenarzysta. Po ukończeniu studiów wyjechał jako nauczyciel-wolontariusz do Chińskiej Republiki Ludowej (1978-1979). Zrealizował tam filmy fabularne, a także kilka dokumentów. Jest jednym z założycieli A.C.I.D (agencji dystrybucji filmów niezależnych). Od 2002 roku reżyseruje filmy głównie w Azji Południowo-Wschodniej, w szczególności w Laosie i Mjanmie. Kręci także filmy dokumentalne o kinie (The Strange Case of Atom Egoyan, Tod Browning, Douglas Sirk).
1979 Rouges silences
1982 Le Jardin des âges
1994 Rodamorfosis (short)
1994 Actus (short)
1987 Au-delà du souvenir
1990 Utracona wiosna / Printemps perdu / Lost Spring
2015 Une histoire birmane (doc.)
2021 Des enfants et des ruines