Stary świat umiera, nowy świat walczy o narodziny: teraz nadszedł czas potworów – zapowiadają otwierające film słowa Antonia Gramsciego. Paradoksy życia w najeżonej absurdami, sukcesywnie rozpadającej się rzeczywistości szczególnie mocno odczuwa dopiero co zwolniona ze szpitala psychiatrycznego 26-letnia Pia (Luisa Gaffron). Po powrocie do domu rodzinnego stara się na nowo oswoić tzw. normalność: rozpoczyna biurową pracę i odnawia dawne kontakty towarzyskie. Szybko okazuje się jednak, że odnalezienie się w realiach późnego kapitalizmu stanowi wyzwanie nie tylko dla niej, ale też dla wielu otaczających ją osób, w tym jej rodziców. Pokazywany w ramach nowej sekcji Perspectives na tegorocznym Berlinale debiut Austriaka Floriana Pochlatko (ucznia Michaela Hanekego) to międzygatunkowa, bardziej gorzka niż słodka satyra o alienacji, lęku i chaosie, opowiedziana językiem paranoicznych majaków i intertekstualnych kolaży. Fincher idzie tu pod rękę z Lynchem, a ironia miesza się z ciągłym, podkręcanym przez kolejne komunikaty medialne poczuciem zagrożenia, sugerującym, że świat zawsze stał na granicy destrukcji.
Austriacki reżyser i scenarzysta filmowy urodzony w Grazu w 1987 roku. Absolwent reżyserii filmowej w klasie Michaela Haneke na Uniwersytecie Muzyki i Sztuk Scenicznych w Wiedniu oraz Akademii Sztuk Pięknych w Wiedniu. Autor teledysków i filmów krótkometrażowych. Jak być normalną i osobliwości innego świata to jego pełnometrażowy debiut, który pokazano na MFF w Berlinie w nowej sekcji Perspectives.
2009 Von vergangenen Tagen (short)
2010 Eisberg (short)
2011 König Leopold - Heat The Water (short)
2013 Erdbeerland (short)
2015 Zebra Katz x Leila: God of Ghosts/Nu Renegade (music video)