Flagowe dzieło koreańskiej nowej fali. Młody pisarz przygotowuje biografię Jeona Tae-ila – seulskiego pracownika szwalni i aktywisty, którego los stał się pod koniec lat 60. symbolem sprzeciwu wobec dyktatury prezydenta Parka Chung-hee. Starając się dotrzeć do szczegółów tragicznego życiorysu młodego buntownika, bohater odsłania mroczny, pełen nadużyć i moralnego niepokoju epizod z historii kraju. Rozpisana na dwie płaszczyzny czasowe Iskra młodości w fascynujący sposób rejestruje polityczny nerw tych burzliwych czasów, ducha nadchodzącej rewolucji młodych. Będąc nowofalowym manifestem, miesza archiwalną dociekliwość z melancholią i zapowiada optykę obecną w późniejszych filmach Lee Chang-donga, odpowiadającego tu za scenariusz. W efekcie powstała rozliczająca traumy przeszłości, bezkompromisowa wizja, na którą kino Korei Południowej czekało ponad dwie dekady. Film Parka Kwang-su posłużył późniejszym pokoleniom twórców za przykład, jak należy opowiadać o koreańskiej tożsamości.
Południowokoreański reżyser i producent filmowy, który stał się jedną z kluczowych postaci koreańskiej nowej fali. Urodził się w Sokcho, a dorastał w Pusan. Zasłynął jako twórca społecznie zaangażowanych filmów, w bezkompromisowy sposób rozliczających się z mroczną przeszłością, co było możliwe dzięki systemowym zmianom i poluzowaniu cenzury w obrębie przemysłu filmowego. Scenariusz do dwóch jego filmów (Iskra młodości oraz Gwiezdna Wyspa) napisał Lee Chang-dong.
1988 Chilsuwa Mansu / Chilsu and Mansu
1990 Geudeuldo uricheoreom / Black Republic
1993 Gwiezdna Wyspa / Geu seom-e gago sipta / To the Starry Island
1995 Iskra młodości / Areumdaun cheongnyeon Jeon Tae-il / A Single Spark